محمدباقر منوچهری روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: از اوایل اسفند سال گذشته نظارت بر نانوایی‌های استان سمنان برای رعایت نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزایش یافت و تا کنون ۱۸ واحد نانوایی در سراسر استان پلمب شد.

وی ادامه داد: تا امروز پنجم فروردین از مجموع ۱۸ واحد نانوایی پلمب شده  ۱۲ نانوایی با تعهد رعایت نکات بهداشتی در مراحل پخت و تحویل نان رفع پلمب و دوباره فعال شدند.
وی خاطرنشان کرد: فرد تحویل دهنده نان در نانوایی‌ها باید از تماس با پول به عنوان سطح آلوده پرهیز کند و در نظارت‌ها این نکته مورد توجه قرار دارد.

منوچهری اظهار داشت: قرار دادن دستگاه کارت‌خوان و پرهیز از دریافت وجه نقد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از دیگر نکته‌هایی است که در نظارت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی مانند ماسک نزدن و تعیین نکردن یک نفر برای تحویل پول نقد از جمله مواردی بود که موجب پلمب واحدهای نانوایی در استان شد.

۵۸۶ واحد نانوایی یارانه‌ای و ۲۲۱ نانوایی نیمه یارانه‌ای در استان سمنان فعالیت دارند که این تعداد نانوایی در سامانه شرکت خدمات بازرگانی دولتی ایران ثبت است و بر اساس میزان ابلاغی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به همه آنها سهمیه پرداخت می‌شود.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.