حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از تعطیلی این اماکن جلوگیری از تجمعات به منظور کنترل ویروس کرونا در جامعه است تا سلامت شهروندان با تهدید مواجه نباشد.

وی اعلام کرد که با وجود بسته نگه داشتن بقاع متبرکه و تعطیلی مراسم‌های مذهبی و نمازجماعت، اذان و بیانات رهبر معظم انقلاب در آغاز سال جدید از طریق بلندگوهای این اماکن پخش می شود.

تدینی از لغو ویژه برنامه‌های استقبال از نوروز در بقاع متبرکه و جایگزینی اجرای طرح‌های پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های نوروزی، یادآور شد: طرح آرامش بهاری امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، در بقاع متبرکه استان سمنان برگزار نمی‌شود و ویژه برنامه «آستان مهربانی» توسط هیات‌امنا و مراکز افق جایگزین این آن خواهد شد.

شهروندان در پویش «ماندن در خانه» مشارکت فعال داشته باشند

وی ارائه خدمات اجتماعی به افراد نیازمند را هدف برگزاری برنامه آستان مهربانی عنوان و بیان کرد: طرح مذکور شامل تهیه و توزیع بسته‌هایی مانند ارزاق و خشکبار میان نیازمندان با رعایت شئونات افراد و حفظ کرامت آن‌ها است.

این مقام مسوول اضافه کرد: استفاده از ظرفیت خیران در اجرای این برنامه‌ها در دستور کار قرار دارد تا بخشی از نیازهای معیشتی اقشار نیازمند در آستانه سال نو رفع شود.

وی ابراز امیدواری کرد: شهروندان با مشارکت فعالانه در پویش «ماندن در منزل» باید یاور مسوولان در شکست ویروس کرونا باشند تا درهای اماکن مذهبی هر چه زودتر به روی زائران باز شود.

 استان سمنان پنج هزار و ۳۸۴ موقوفه شامل چهار هزار و ۴۱۶ مورد متصرفی و ۹۶۳ موقوفه غیرمتصرفی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.