معصومه منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با اعزام اکیپ‌های نظارتی طرح پایش مراتع سمنان انجام شد، ابراز داشت: این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است تا حفاظت بهتری از عرصه‌های طبیعی صورت گیرد.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح حفظ مراتع، تقویت پوشش گیاهی، صیانت از منابع ملی، کنترل پروانه‌های چرای دام، کنترل تعداد واحد دامی مجاز در حال چرا، زمان ورود و خروج و غیره است.

رئیس اداره منابع طبیعی سمنان ضمن اشاره به انجام طرح در محدوده سامانه‌های عرفی بابیان اینکه انجام این مهم مستلزم حضور مدام نیروهای یگان حفاظت است، ابراز داشت: این امر ضمن بازدارندگی از تخلفات احتمالی می‌تواند تا حد قابل‌توجهی از تخریب عرصه‌های مرتعی جلوگیری کند.

منظمی بابیان اینکه در حال حاضر اکیپ مدیریت چرا متشکل از یک کارشناس مرتع، کارشناس حقوقی و کارشناس یگان حفاظت در حال انجام‌وظیفه هستند، در ادامه تصریح کرد: چنانچه بهره‌برداران مفاد قانونی مندرج در پروانه چرا یا طرح مرتع داری را رعایت نکنند پس از طی مراحل قانونی احتمال ابطال مجوز آن‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت تعادل بین دام و مرتع از سوی مرتع‌داران این شهرستان افزود: استفاده صحیح از پوشش مراتع علاوه بر حفظ خاک و تقویت منابع آب موجب افزایش تولید علوفه نیز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.