به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن شامگاه دوشنبه در نشست خبری کارگروه سلامت و آموزش پزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در کشور سالانه ۱۵۰ هزار نفر مبتلابه سرطان می‌شوند، ابراز داشت: این رقم برای حوزه شاهرود و میامی سالانه ۳۵۰ نفر است لذا این مهم می‌طلبد که مرکز جامع سلامت در شاهرود راه‌اندازی شود.

وی بابیان اینکه شاهرود نیازمند بیمارستان سوانح سوختگی نیست، افزود: مراجعه این بیماران ۱۸ الی ۲۰ نفر متوسط است که در بخش بستری یا در موارد حاد به دیگر مراکز اعزام می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه این دانشگاه قدمت ۱۲ ساله در تأسیس و قدمت ۵۰ ساله از زمانی که دبیرستان بهیاری بود، دارد، ابراز داشت: این دانشگاه دو هزار دانشجو دارد که در شش رشته کارشناسی ارشد، شش رشته پی، او، دی و ۹ رشته کارشناسی تحصیل می‌کنند که هم‌اکنون ۱۱ درصد دانشجویان مشغول تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند.

چمن بابیان اینکه در حوزه شاهرود و میامی ۶۰ خانه بهداشت وجود دارد، تصریح کرد: به ازای یک هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت روستایی یک‌خانه بهداشت در کشور و در حوزه شاهرود و میامی ۹۰۰ نفر به ازای یک‌خانه بهداشت است که از این نظر از سرانه کشوری بالاتر قرار داریم.

وی بابیان اینکه ۲۰ مرکز فوریت‌های پزشکی و یک اورژانس هوایی در حوزه این دانشگاه وجود دارد، افزود: برای سه‌نقطه فرومد، زمان آباد و سه راهی نردین اورژانس می‌بایست دایر و ساخته شود که این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه متوسط زمان رسیدن اورژانس در کشور ۱۴ دقیقه و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۱۲ دقیقه است، ابراز داشت: این در شرایطی که ۵۰ درصد جغرافیای استان و ۴۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

چمن بابیان اینکه یکی از مهمترین معیارهای شاخص سلامت میزان مرگ و میر کودکان است، تصریح کرد: مرگ و میر کودکان زیر یک سال در کشور ۱۳ در هزار تولد زنده و در شاهرود ۱۱ در هزار تولد زنده است و همچنین مرگ و میر نوزادان ۱۹ در هزار نفر کشوری و هشت در هزار نفر حوزه دانشگاه گزارش می‌شود.

وی افزود: به ازای هر هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستان در کشور ارزیابی می‌شود و این شاخص در حوزه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سه تخت به ازای هر هزار نفر گزارش شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه یک هزار و ۵۰۰ آنژیوگرافی و پنج مورد جراحی قلب در شاهرود انجام شده است، ابراز داشت: ساخت دو خوابگاه دختران و پسران، راه اندازی مرکز نازایی و ناباروری، انجام ۱۰ هزار معاینه کوهورت چشم و انتشار ۱۰۰ مقاله در مجلات خارجی، راه اندازی طب سالمندی، کسب موافقت اصولی دانشکده دندانپزشکی و افزایش ناوگان آمبولانس از جمله دستاوردهای این دانشگاه را شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.