ایرج مصطفوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: متوسط دمای هوای استان سمنان از ابتدای مهر تا بیستم آبان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت دهم درجه سانتی‌گراد افزایش داشت.

وی بیان کرد: میانگین دمای هوای این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه بلند مدت سه دهم درجه سانتی‌گراد کاهش یافت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ادامه داد: متوسط دمای هوای سمنان در آذر ماه به ویژه اواخر آن پایدار است و با توجه به این مساله احتمال می‌رود، میانگین دمای هوا این استان نسبت به بلند مدت افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود، متوسط دمای هوای استان سمنان در پاییز ۹۸ نسبت به مدت مشابه بلند مدت بین نیم تا یک درجه افزایش یابد.

مصطفوی تصریح کرد: گرم شدن کره زمین و افزایش متوسط دما در تابستان و زمستان از پدیده های جوی سال های اخیر است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه بارش‌ها در سمنان نسبت به بلند مدت در حد متوسط است، یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌ها، ناپایداری‌های جوی در فصل پاییز به صورت بارش‌های رگباری در بعدازظهرها در این استان دور از انتظار نیست.

متوسط دمای هوا در فصل تابستان استان سمنان ۳۰.۹ درجه سانتیگراد بود که نسبت مدت مشابه بلند مدت با دمای ۲۹ درجه سانتیگراد،  ۱.۸ درجه افزایش دما را نشان می‌دهد.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارائه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی‌های جوی سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.