امیر بیدختی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: کنترل و کاهش سرعت سیلاب و رواناب‌های حاصل از بارش باران، جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از بیابانزایی و تقویت پوشش گیاهی از دیگر مزایای  اجرای طرح‌های آبخیزداری مانند احداث بند سنگ و ملات است.

وی اضافه کرد: تا پایان امسال اجرای طرح آبخیزداری در حوضه شهرک صنعتی سمنان و احداث چهار هزار و ۶۲۰ متر مکعب بند سنگ و ملات با صرف اعتبار ۱۱ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است.

بیدختی تصریح کرد: سال گذشته در حوضه چاشتخوران هفت هزار و ۲۰۰ متر مکعب عملیات آبخیزداری با صرف ۲۳ میلیارد ریال اعتبار انجام شد.

کارشناس مسئول آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان یادآور شد: این شهرستان چهار حوضه آبخیز دارد که در تمام چهار حوضه عملیات آبخیزداری انجام شده، اما کافی نیست و باید تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۹ هزار متر مکعب آب در بارندگی ابتدای امسال در مخزن‌ بندهای آبخیزداری ذخیره شد و اکنون بندها نیاز به مرمت و لایه‌روبی ندارد و آماده برای ذخیره بارش‌های امسال هستند.

کارشناس مسئول آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان گفت: وسعت چهار حوضه آبخیر این شهرستان در حدود ۱۴۰ هزار و ۴۸۰ هکتار و وسعت مناطق سیل خیز این شهرستان ۳۵۸ هزار هکتار است.

شهرستان سمنان دارای چهار حوضه آبخیر به نام‌های چاشتخوران، زردتل، شهرک صنعتی و آبخوری است که وسعت حوضه زردتل ۶ هزار و ۷۳ هکتار، وسعت حوضه شهرک صنعتی ۹ هزار و ۸۴۷ هکتار، چاشتخوران ۱۳ هزار و ۷۴۶ هکتار و آبخوری ۱۱۰ هزار و ۸۱۱ هکتار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.