مراد خادم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره‌برداری از ۱۸ طرح عمرانی در حوزه عشایری در هفته دولت ۳۸۸ خانوار در استان سمنان از مزایای طرح بهره‌مند می‌شوند و ۶۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساخت طرح‌های عمرانی اداره کل امور عشایری استان سمنان آماده بهره‌برداری در هفته دولت ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی و پنج میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده و از آورده شخصی برای ساخت طرح‌های عمرانی استفاده نشده است.

وی ابراز داشت: سه طرح عمرانی آماده افتتاح در هفته دولت امسال شامل احداث منبع ذخیره آب، احداث دیوار محافظ و آبشخور و طرح انتقال مربوط به شهرستان مهدیشهر، یک طرح مرمت و بازگشایی محورهای عشایری مربوط به آرادان، یک طرح حفر چاه مالداری و نصب تلمبه بادی و منبع ذخیره مربوط به دامغان است.

خادم تصریح کرد: ۲ طرح شامل انتقال آب و مرمت قنات مربوط به سمنان، یک طرح ساخت منبع ذخیره آب مربوط به سرخه، چهار طرح مربوط به میامی و ۶ طرح عمرانی مربوط به شهرستان شاهرود در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: جمعیت عشایری استان ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می‌شوند. 

عشایر استان سمنان هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ رأس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نامگذاری شده است.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.