مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از تعبیه 8 قربانگاه اصلی در سطح این استان برای انجام قربانی‌ در عید سعید قربان خبر داد.

محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سمنان اظهار کرد: این قربانگاه‌ها در هشت شهرستان استان سمنان ایجاد شدند.

وی از استان سمنان به عنوان یک استان برتر در جمع‌آوری گوشت قربانی‌ها در این عید بزرگ اسلامی نام برد و افزود: کمیته امداد می‌کوشد با توزیع گوشت‌های قربانی به تقویت سبد غذایی محرومان کمک کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از برگزاری یک جشنواره به همین مناسبت در امیرآباد دامغان خبر داد و گفت: بخش عمده کشتارهای استان سمنان در امیرآباد و با حمایت ابراهیم امیرآبادیان از شاخص‌ترین خیرین استان در این حوزه برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت تکریم و تجلیل خیرینی همچون "امیرآبادیان" تاکید و خاطرنشان کرد: بخش عمده قربانی‌ها توسط این خیر نیک اندیش تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته در عید قربان قربانی‌هایی به ارزش 19 میلیارد تومان جمع‌آوری و توسط کمیته امداد توزیع شده است اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد قربانی‌ها با افزایش دو برابری به حدود دو هزار قربانی برسد.

وی بر ضرورت توسعه بیش از پیش فرهنگ انفاق و کمک به نیازمندان تاکید و اظهار کرد: برپایی برنامه‌هایی از این دست می‌تواند به ترویج بیش از پیش این فرهنگ حسنه در استان کمک کند.

مسعودیان‌راد یادآوری کرد: علاوه بر هشت قربانگاه اصلی مراکزی برای جمع آوری قربانی‌ها برای ذبح عظیم قربانی استان سمنان تعبیه شده که شهمیرزاد، امیرآباد، مهدیشهر، میامی، گرمسار، آرادان، بیارجمند، سرخه، دامغان، بسطام، شاهرود و سمنان از جمله آنها است.

به گزارش ایسنا سمنان، ابراهیم امیرآبادیان از خیرین امیرآباد دامغان است که از سال 92 تا 97 بالغ بر 2300 راس قربانی را با همکاری کمیته امداد استان سمنان توزیع کرده است. این خیر نیک‌اندیش هر ساله به تنهایی معادل دام‌های قربانی شده خیران استان قربانی و گوشت آن را در بین نیازمندان توزیع می‌کند.

مدیرکل امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور سال گذشته وعده داده بود که به پاسداشت این عمل خیر قربانگاه‌هایی در سراسر کشور به نام این خیر امیرآبادی راه‌اندازی و گوشت آن را در بین مددجویان نیازمند توزیع کند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.