به گزارش ایرنا، احسان منصور کیایی روز پنجشنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان افزود: در نیمسال نخست 97 بیشترین خودرهای عبوری از محورهای سمنان از استان های آذربایجان شرقی، تهران و خراسان رضوی بوده است.
وی خاطرنشان کرد: 60 درصد تصادف رانندگی در محورهای استان سمنان از نوع واژگونی خودرو است که ایجاد چشم انداز های طبیعی و مصنوعی در جلوگیری از یکنواختی و کاهش تصادف در محورهای استان تاثیر گذار است.
منصورکیایی ادامه داد: از ابتدای فرودین تا پایان شهریور 97 بیش از 88 میلیون تردد در محورهای استان سمنان ثبت شد و در شاخص عبور خودروهای سنگین از جاده ها، سمنان رتبه هفتم کشور را دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان اضافه کرد: در یک ساعت، 542 وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کند و در نیمه نخست سال جاری، 170 هزار تخلف راهنمایی و رانندگی در این منطقه از کشور ثبت شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون بیش از پنج میلیون و 200 هزار تن کالا از مبدا سمنان به نقاط مختلف کشور ارسال شد که عمده این کالاهای ارسالی گچ، سیمان، کنجاله و نمک است.
منصورکیایی گفت: در 6 ماه نخست سال جاری 339 هزار بارنامه در استان سمنان صادر شد و اکنون سه هزار و 250 دستگاه ناوگان باری در این منطقه کشور فعال است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های سمنان خاطرنشان کرد: بیش از 40 شرکت مسافربری در استان سمنان فعال است و در 6 ماه گذشته بیش از 810 هزار نفر با 106 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل مسافربری از مبدا سمنان به نقاط مختلف کشور جابجا شدند.
وی افزود: در زمان حاضر، 58 اقامتگاه بین راهی، 54 دستگاه دوربین ترافیک، 22 دستگاه سامانه ثبت تخلف و 59 تردد شمار در محورهای استان سمنان فعال است.
منصورکیایی ادامه داد: در ماه های اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز مشکلاتی برای اصناف حمل و نقل و پایانه های کشور به وجود آمد که دولت با اتخاذ تدابیر راهبردی و تخصیص ارز دولتی در تسهیل خرید لوازم یدکی، روغن، لاستیک ناوگان برون شهری اقدام کرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان گفت: در زمان حاضر بیش از یک هزار و 800 حلقه لاستیک برای ناوگان برون شهری سمنان تخصیص یافت و اکنون مشکلی در بحث تامین لوازم یدکی و لاستیک اصناف مختلف حمل و نقل و پایانه های استان وجود ندارد.
محمد جهانگیریان رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز در این بازدید اهداف و رسالت های خبرگزاری ایرنا و نیز برنامه های این خبرگزاری در استان را تشریح کرد.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.