معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت خبر داد:

درمان مصدومان زلزله رایگان است

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه هزینه درمان مصدومان حادثه دیده در زلزله کاملا رایگان است، گفت: خدمات توانبخشی درمانی مصدومان در بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر علی ماهر درخصوص روند پیگیری درمان مصدومان حادثه زلزله غرب کشور، گفت: تمام مصدومانی که در حادثه زلزله ۲۱ آبان ماه در غرب کشور آسیب دیده و به خدمات درمانی نیاز دارند، تحت پوشش بیمه هستند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر مصدومانی که در این حادثه بستری شده اند، خدمات رایگان دریافت کرده اند، افزود: سازمان بیمه سلامت با دریافت کد، تمامی مصدومان را بیمه کرده است و در مورد حادثه دیدگان زلزله بستری شده در بیمارستان ها، به تمام بیمارستان های دانشگاهی کشور، اعلام کردیم از این مصدومان فرانشیز هم اخذ نشود و خدمات کاملا رایگان است.

ماهر با تاکید براینکه مصدومان اعزام شده به بیمارستان های تهران و شهرهای دیگر تحت حمایت های اجتماعی هم قرار گرفتند، ادامه داد: خدمات توانبخشی درمانی مصدومان در بیمارستان ها و مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت رایگان است، اما خدمات توانبخشی اجتماعی در حیطه مسئولیت سازمان بهزیستی و هلال احمر است که به طور یقین حمایت خواهند کرد.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هشتمین بیمارستان صحرایی از اصفهان به مقصد سرپل ذهاب حرکت کرده و فردا مستقر می شود و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز به عنوان اولین دانشگاه معین کار خود را آغاز کرده است.

بنابراعلام وب‌دا، وی با بیان اینکه نتایج تحلیل وضعیت موجود تا دوشنبه اعلام می شود، تصریح کرد: هیچ گونه همه گیری در خصوص بیماری های واگیر در مناطق زلزله زده وجود نداشته است و خطری از این بابت هموطنان زلزله زده را تهدید نمی کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید