طرح پایلوت «شهر گردشگری» در یزد اجرا می شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از اجرای طرح پایلوت «شهر گردشگری» در شهر جهانی یزد خبر داد و اظهار کرد: نتایج این طرح به سایر شهرهای توریستی کشور تعمیم داده می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، «فاطمه دانش یزدی» اظهار کرد: شهر تاریخی یزد که از دیرباز زبانزد خاص و بوم بوده است و شاهد حضور گردشگران متعددی از اقصی نقاط جهان است، هم اکنون پس از ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گرفته است که در همین راستا می‌توان با تعریف و ایجاد درآمدهای پایدار در حوزه گردشگری آینده شهر خود را به بهترین نحو رقم زد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهم یک شهر جهانی، تبدیل آن به مقصد گردشگری است به گونه‌ای که گردشگر فقط برای دیدن آن شهر سفر خود را آغاز کند.

وی ابراز امیدواری کرد که شهرداری شهر جهانی یزد در تحول جدید خود شعار و رسالتی جدید را در تمام سطوح مدیریتی و کارشناسی و با نگاهی دقیق به ویژگی‌های شهر یزد، اهداف اجرایی خود را با تبدیل این شهر جهانی به یک مقصد گردشگری دنبال کند تا با همراهی و همیاری این اداره کل، شهر جهانی یزد به مقصدی مناسب و بی‌نقص برای گردشگران تبدیل شود .

دانش یزدی با اشاره به این نکته که مدیریت گردشگری وظیفه پیگیری امور گردشگران داخلی و خارجی را بر عهده دارد، افزود: در حال حاضر گردشگری محور توسعه کشور است و باید بیش از گذشته به این مهم توجه شود، در همین راستا مسئولان باید با دید باز و ویژه‌ای این مهم را مورد توجه قرار دهند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای توسعه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری به مرحله اجرا درآورند .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اجرای طرح پایلوت «شهر گردشگری» در یزد، خاطرنشان کرد: مقرر شده است نتایج اقداماتی که در راستای تبدیل یزد به شهر گردشگری انجام می‌شود به سایر شهرهای توریستی کشور تعمیم داده شود و ما خرسندیم که پایه‌گذار این اصل در کشور هستیم .

این مقام مسئول اظهار کرد: شهر گردشگری در تعریف‌ها، شهری زنده است که از وجود گردشگر در ساعات شبانه‌روز بیشترین بهره را می‌برد و در همین راستا باید رویدادهای مناسب در استان ایجاد کرد تا علاوه بر ماندگاری گردشگر، سفیرانی برای القای فرهنگ ایرانی اسلامی باشیم .

 

دیدگاه تان را بنویسید