چند گردشگر خارجی در مراسم روز عاشورای روستای ابیانه شرکت کردند؟

دهیار روستای ابیانه نطنز گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تعداد 333 گردشگر خارجی از آئین کهن این روستا بازدید کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد عادلی پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام تاسوعا و عاشورا ۳۳۳ گردشگر خارجی در روستای ابیانه حضور داشتند که از این تعداد ۱۸۰ گردشگر در روز تاسوعای حسینی و ۱۵۳ گردشگر در روز عاشورای حسینی در این مکان تاریخی حضور یافته و از نزدیک شاهد برگزاری مراسم‌های سنتی عزاداری ویژه این روستا بودند.

وی افزود: این گردشگران اتباع کشورهای اسلواکی، اسپانیا، جمهوری چک، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئیس، پرتغال، نیوزیلند، لهستان، تایلند، هلند، بلژیک، نروژ، روسیه، مراکش، مجارستان و کانادا بوده که در ایام تاسوعا و عاشورا میهمان مردم این روستا بودند.

دهیار روستای ابیانه گفت: با توجه به ازدحام بالای جمعیت در روزهای تاسوعا و عاشورا در این روستا از پذیرش گردشگران داخلی خودداری شد که از همه این عزیزان پوزش می‌خواهیم.

وی تصریح کرد: آئین کهن نخل گردانی، پرسه زنی، ذاکری، جغجغه زنی و غیره برخی از آداب و رسوم کهن این مردم در ایام محرم است که همه‌ساله برگزار می‌شود.

عادلی خاطرنشان کرد: قانون عدم حضور گردشگران داخلی در روستای تاریخی ابیانه فقط متعلق به روزهای تاسوعا و عاشورا بوده و از امروز این روستا پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید