خانه های حیرت انگیزی که با دست ساخته شدند/ تصاویر

غارهای ناتینگهام در ۲۳۰ میلیون سال پیش از صخره ماسه سنگی تشکیل شده اند و علیرغم قدرت و استقامت خیلی زیادی که دارد به اندازه ای نرم هستند که می توان آن را با ابزار دستی کنده کاری کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این تضاد عجیب و نابرابر باعث شده که صخره هم به راحتی حفاری شود و هم امنیت بالایی در سرتاسر محدوده اش داشته باشد.

شهر ناتینگهام در ناتینگ همپشایر انگلستان، بر روی یک سلسه ماسه سنگ که تپه های کوچک و کم ارتفاعی را در شمال رودخانه ی ترنت فرم داده است تشکیل شده است.

نتیجه تصویری برای غارهای ناتینگهام

قدیمی ترین ساکنان غارهای ناتینگهام در آن دوران به این نتیجه رسیدند که ساخت خانه از طریق حفاری کردن در دل این غارها، خیلی راحت تر از ساختن خانه بر روی سطح زمین است. البته هیچ کدام از این غارهای دیرینه، امروز دیگر وجود ندارند چون یا به دلیل فرسایش از بین رفته اند و یا دچار ریزش شده اند.

اما چیزی که پیداست این است که هنوز هم صدها غار در زیر شهر مدرن ناتینگهام وجود دارد که قدیمی ترین و تاریخی ترین آنها به قرن دوازدهم میلادی بر می گردد، تعدادی از این غارهای ناتینگهام هم بعد از سال ۱۸۵۰ حفاری شده اند. از این غارها به عنوان خانه و انبار استفاده می شده است.

 

 

افرادی که شغل هایی مثل شمع سازی، نانوایی و آهنگری داشتند، عاشق کار کردن در این غارها بودند چرا که دیگر لازم نبود از بابت روشن کردن آتش های داغ و کوره بدون داشتن وسایل سرمایشی برای سرد کردن محل کارشان نگران باشند. از طرف دیگر، لازم نبود تا آتش ها را هر شب به دلیل قانونی که درباره خاموش کردن آتش ها وضع کرده بودند، خاموش کنند.

از طرف دیگر در بخش دیگر غارها، قصاب ها و ماهیگیران مستقر بوده اند و از آن جا به عنوان محل کارشان استفاده می کرده اند چرا که به دلیل نبود آتش، غارها دمای مناسب و خنکی زیادی داشته اند و می توانسته اند از این شرایط خوب نهایت استفاده را برای نگهداری محصولات خود بکنند.

 

 

در دوره ی انقلاب صنعتی، مردم زیادی به شهر ناتینگهام آمدند که به دنبال خانه و کار بودند بنابراین در این غارها مستقر شدند. گاهی حتی یک خانواده ی بزرگ چند نفره فقط در یک غار کوچک زندگی می کرده و محل خواب و خورد و خوراکشان هم همانجا بوده است. امکانات بهداشتی این غارها کم بود در نتیجه به محیطی ایده آل برای شیوع وبا و بیماری سل تبدیل شد، اینجا بود که یکی از بدترین دوره های تاریخ ناتینگهام رقم خورد.

امروزه فقط از تعداد انگشت شماری از این غارها استفاده می شوند و از غارهای تاریخی ناتینگهام می‌توان به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تاریخی این شهر در انگلستان دیدن کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید