تغذیه کودکان از تغذیه بزرگسالان مهمتر است

یک متخصص تغذیه گفت: بدن ما اساساً نیاز به ۵۰ ریز مغذی و تعداد کثیری آنتی اکسان دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه اظهار کرد: خانواده هایی که عادت دارند در وعده های غذایی، به مصرف چند خورشت اکتفا و خود را از غذاهای دیگر محروم کنند باید به نکاتی توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: بدن من و شما ضمن اینکه احتیاج به دریافت انرژی حاصل از مصرف پروتئین دارد و می خواهد انرژی لازم را برای فعالیت های ارادی و غیر ارادی خود تامین کند.

این متخصص تغذیه در ادامه تصریح کرد: کودکان حتی باید از رنگ و بوی غذاها لذت ببرند، ما وظیفه داریم ۵۰ ریز مغذی را نیز به بدن کودکان برسانیم که شامل ۱۳ ویتامین و ۱۶ ماده معدنی ، ۲۰ اسیدامین  ضروری و غیر ضروری و تعدادی آنتی اکسان  یا متابولید های مونودی پولید ساکاریتا و...، یا تک قندی ها و دوقندی ها و چند قندی ها و همین طور روغن های اشباع شده و اشباع نشده تک باندی و اشباع نشده چند باندی است.

مظهری تاکید کرد: توجه به این نوع تغذیه، به ویژه برای کودکان، ضروری است زیرا در حال رشدند و به سبب فعالیت های ارادی و غیرارادی احتیاج به انرژی بیشتری دارند.

وی در ادامه بیان کرد: پس توجه به تغذیه کودک، بسیار مهم تر از تغذیه بزرگسالان است. بی توجهی به آن،  ضمن ضعیف شدن بدن و در معرض بیماری قرار گرفتن، در روند رشد کودک نیز، اختلال ایجاد می کند.

مظهری در پایان اظهارداشت: بنابراین، باید به تامین مواد غذایی آن ها توجه نشان داد و غذاهای متنوع و مغذی برایشان فراهم آورد و توجه به این نکات را همواره باید به خانواده ها یادآوری کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید