برای موفقیت، منتظر تایید دیگران نباشید

ما انسان ها همان چیزی هستیم که فکر می کنیم و تمام کارهایی که انجام می دهیم نتیجه افکارمان هستند. با این وجود بعضی از ما طرز فکرمان درباره خودمان بستگی به عوامل خارجی دارد که هیچ کنترلی روی آن ها نداریم. این عوامل خارجی همان مردم هستند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این رفتار با عکس های ویرایش شده ای که در شبکه های اجتماعی می گذارند تا لایک های بیشتری بگیرند ثابت می شود. هر لایک یک تایید از دیگران است. چقدر از نظر دیگران زیبا یا باهوش هستیم. اگر دوستان تان روزی برسد که حال خوبی نداشته باشند و آنچه شما می خواهید تایید نکنند چه اتفاقی می افتد؟ و اما به چه علت ما نیاز به تایید دیگران پیدا می کنیم؟

با بالا رفتن سن روی چیزهایی که از دست می دهیم تمرکز می کنیم 

ذهن شما میدان جنگ نهایی است. بیشتر مردم بر اساس تجربیات گذشته و چیزهایی که دیده اند تصمیم‌گیری می کنند. به همین دلیل هر چه سن بالاتر می رود بدبین تر می شویم. هر روز نیاز دارید که این جملات را به خودتان بگویید. من به اندازه

کافی خوب هستم. من به اندازه کافی باهوش هستم. من به اندازه کافی قوی هستم. با تکرار و تداوم کم کم گفته های تان به باور تبدیل می شود و به آن چیزهایی که می گویید باور پیدا می کنید. پس هنگامی که شروع به گفتن این جملات مثبت به خودتان می کنید کم کم آن ها را باور می کنید و به همان چیزها تبدیل می شوید. به قول معروف الکی بگو تا بشه.

نقاط ضعف تان را مخفی نکنید 

بیشتر ما سعی داریم نقاط ضعمان را بپوشانیم و زمان زیادی را صرف این کار می کنیم. این راه درستی نیست. وقتی نقص های تان را بپذیرید به شما کمک می کند تا راحت تر به آن ها غلبه کنید.

زمانی که به شما می گویند زیادی حساس و احساساتی هستی یا حساس و احساساتی نباش مثل این است که بگویند ملکول دی ان ای خود را پاک کنید. نقاط ضعف شما در انتهای دیگر نقاط قوت تان قرار دارند.

کاری که باید انجام دهید این است که وسط یک کاغذ سفید خطی بکشید و یک طرف خط تمام نقاط ضعفتان را بنویسید و طرف دیگر از آن نقص با یک عبارت تعریف کنید. به عنوان مثال اگر فکر می کنید ریاست طلبی یکی از نقاط ضعفتان است طرف دیگر بنویسید توانایی های رهبری. یا اگر یک طرف نوشتید رقابتی طرف دیگر بنویسید بلندهمت. نوشتن این ها باعث می شود آن ها را تجسم و عملی کنید.

وقتی مزایا و معایب تان را می نویسید سعی کنید بین آن ها تعادل ایجاد کنید. پس هر زمان که در موقعیت‌های منفی نقاط ضعف تان قرار گرفتید یاد نوشته های مثبت آنطرف سطر بیفتید.

 بعضی از ما طرز فکرمان درباره خودمان بستگی به عوامل خارجی دارد مانند تایید مردم.

 هر روز صبح با خودتان بلند حرف بزنید 

هر روز صبح که به آینه نگاه می کنید با خودتان گفتگو کنید و در پایان گفتگو به خودتان بگویید که خواستن توانستن است. شاید این کار به نظر کمی احمقانه بیاید اما وقتی چیزی را زیاد بشنوید به آن اعتقاد پیدا می‌کنید و همان چیزی می شوید که باورش را دارید. پس رویاهای تان را در واقعیت به زبان بیاورید تا زندگی با افکارتان هماهنگ شود.

با حسادت و تنفر از خود به هیچ جایی نمی رسید 

برای این که به آن چه که می خواهید باشید و داشته باشید برسید باید سخت تلاش کنید. با حسادت به هیچ جایی 

 نمی‌رسید و هیچ چیز خوبی از حسادت به دست نمی آورید. برای پیشرفت و تایید باید به داشته هایتان واقف باشید و به خاطر بیاورید که چقدر خوشبخت هستید. هر روز برای شما فرصتی است که کاری بهتر از دیروز انجام دهید. وقتی داشته های تان را تشخیص دهید و بابت آن ها سپاسگذار باشید به ارزشمند بودن و استحقاق یک زندگی خوب داشتن خود باور پیدا می کنید.

به انتقادها گوش دهید اما بیش از حد به آن ها تکیه نکنید 

انتقادها یکی از مهم ترین بخش های زندگی هستند و همه ما برای رشد به انتقادها نیاز داریم. هر باغی برای رشد به باران نیاز دارد اما باران همیشه نمی بارد. در غیر این صورت نمی توانیم از گل های بهار و هوای تابستانی لذت ببریم. اگر کسی از شما انتقاد کرد آن را بشنوید، ارزیابی کنید و ببینید که آیا این انتقاد برایتان مفید است یا نه؟ سپس آن را کاملا رها کنید. این بهترین کاری است که می توانید برای خودتان انجام دهید. به چیزهایی که می شنوید و شما را آزار می دهید گیر ندهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید