خطر حمله قلبی با کلسیم اضافی در خون

پزشکان هشدار می‌دهند که بالا رفتن غیرمعمول سطح کلسیم در خون بر خطر افزایش ابتلا به بیماری عروق کرونری و حمله قلبی تأثیر می‌گذارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این بررسی آمده است بالا بودن سطح کلسیم در جریان خون خطر فزاینده ابتلای فرد به بیماری عروق کرونری و حمله قلبی را تعیین می‌کند.

بیماری عروق کرونری که اغلب به حمله قلبی منجر می‌شود اصلی‌ترین علت مرگ در سطح جهانی است. فاکتورهای اصلی بیماری قلبی که تاکنون شناخته شده‌اند شامل استعمال سیگار، بالا بودن سطح کلسترول، دیابت و مصرف مواد الکلی است.

در این بررسی متخصصان سوئدی به مطالعه روی نقش کلسیم در بروز بیماری قلبی، لختگی خون، تنظیم فشار خون و انقباض عضلانی پرداخته‌اند.

در این بررسی اطلاعات ۱۸۴ هزار و ۳۰۵ نفر جمع‌آوری شده که از میان آنان ۶۰ هزار و ۸۰۱ نفر دچار بیماری عروق کرونری بوده، ۷۰ درصد حمله قلبی داشته و ۱۲۴ هزار و ۵۰۴ نفر از آنان عاری از بیماری‌های قلبی بوده‌اند. متخصصان همچنین شش متغیر ژنتیکی مرتبط با سطح کلسیم را بررسی کردند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان دریافتند افزایش خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری و حمله قلبی با زمینه ژنتیکی بالا بودن انباشت کلسیم در خون مرتبط است.

 

دیدگاه تان را بنویسید