رای‌گیری الکترونیک انتخابات نظام‌پزشکی لغو شد

بنابر اعلام مسئولان برگزاری انتخابات باتوجه به ملغی شدن انتخابات الکترونیک، فرآیند رای گیری حضوری تا ساعت 22 امشب تمدید شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صبح امروز انتخابات نظام پزشکی برگزار شد و قرار بود پزشکان به صورت الکترونیک رای خود را ارسال کنند اما از ساعات ابتدایی خبرهایی از اختلال در سیستم رای‌گیری الکترونیک ایجاد شد تا ساعاتی پیش در اطلاعیه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی این‌گونه اعلام شد که رای گیری الکترونیک لغو شد. در این اطلاعیه  آمده است: «علیرغم تلاش‌های تیم فنی، به علت اختلالات فنی پیش آمده در ابزارهای رمز نگاری پیشرفته سامانه انتخابات، براساس تصمیم مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت برای حفظ و صیانت از آرا، فرآیند رای‌گیری الکترونیک ملغی گردید و رای گیری در ٢٠٠ حوزه انتخابیه در سراسر کشور به صورت حضوری و طبق برنامه پیش می‌رود.»

همچنین بنابر اعلام مسئولان برگزاری انتخابات باتوجه به ملغی شدن انتخابات الکترونیک، فرآیند رای گیری حضوری تا ساعت 22 امشب تمدید شده است. 

رای گیری الکترونیک در واقع در راستای افزایش مشارکت و فراهم کردن عدالت در انتخابات نظام پزشکی تمهیداتی از قبل پیش بینی شد و قرار بود این انتخابات علاوه بر صورت حضوری به صورت غیرحضوری و الکترونیکی برگزار شود اما این امر مهیا نشد و موجب شد تا با اعتراض جمعی از پزشکان مواجه شود.


این در حالیست که بزرگترین انتخابات صنغی کشور با حضور 170 هزار پزشک از ساعت 8 صبح آغاز شده است و مسئولان برپایی این انتخابات قول دادند که اختلال ایجاد شده در سامانه الکترونیک نهایت تا ساعت 12 ظهر برطرف خواهد شد اما با وجود نزدیک شدن به ساعت 14 هنوز این مشکل مرتفع نشده است. 

پیش از این سید محمود تارا رییس دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درخصوص فرآیند انتخابات نظام پزشکی با تاکید بر نحوه انتخابات الکترونیک، گفت: انتخابات نظام پزشکی در دوره های گذشته با مشارکت کمی انجام شد و در شهر تهران در دوره قبل مشارکت 12 درصد بود که این عدد برای کشوری که مردم برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری مشارکت 70 درصدی دارند، رقم مطلوبی نبود بنابراین تصمیم گرفته شد که امکانات جهت برگزاری انتخابات الکترونیک فراهم شود.
بدون شک در شرایط کنونی این احتمال وجود دارد که میزان مشارکت پزشکان در این انتخابات کاهش یابد و حال سوال جدی این است که وزارت بهداشت وقتی نمی تواند یک انتخابات با حدود چهار پنج هزار نفر را از طریق سامانه الکترونیک اداره کند چگونه می تواند سلامت مردم را در سطح کشور رصد و پایش کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید