سم‌پاشی علیه تب کریمه کنگو در برخی از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی به منظور خریداری سم انجام شده است، گفت: در حال حاضر از ذخیره سم این اداره کل در برخی از شهرستان‌ها، سم‌پاشی در حال انجام است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، عبدالمحمد نجاتی،  با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که نوعی کنه سخت، ناقل آن بوده و جزء بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود، اظهار کرد: تماس با دام آلوده، گوشت و خون آن و نیز مصرف گوشت آلوده می‌تواند موجب انتقال این بیماری شود.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون موردی از تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است.

نجاتی با اشاره به اینکه رایزنی‌هایی به منظور خریداری سم انجام شده است، گفت: در حال حاضر از ذخیره سم این اداره کل در برخی از شهرستان‌ها، سم‌پاشی در حال انجام است.

نجاتی توصیه کرد: مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و به مهر و لیبل روی لاشه توجه کرده و حتما بعد از خرید گوشت، ٢۴ ساعت گوشت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگهداری شود و از مصرف جگر و گوشت خام خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از تب کریمه کنگو، کلاس‌های آموزشی برای قصابان برگزار شده و آگاه‌سازی‌های لازم در رابطه با این بیماری انجام شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید