ارتباط 16 درصد بیماری‌ها با افسردگی

رییس اسبق انجمن روانپزشکی ایران با بیان این که فقط سه درصد از بودجه سلامت به حوزه روانشناسی اختصاص دارد،‌ گفت: در ایران بیش از 16 درصد بیماری‌ها با افسردگی مرتبط است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، پرفسور«احمد جلیلی» در آیین افتتاحیه اولین کنگره بین المللی اعتیاد و رفتارهای پرخطر که میزبانی استان یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی و واقع شدن ایران در منطقه‌ای با تحولات متعدد سیاسی و اقتصادی، باعث افزایش بار بیمارهای روانی طی سال‌های اخیر شده است .

وی با اشاره به این که سهم عوامل ژنتیک در بیماری‌های روانی تنها 15 درصد است افزود: در حال حاضر 85 درصد عوامل موثر در ایجاد بیماری‌های روانی به عوامل محیطی مرتبط است .

رییس موزه علوم پزشکی ایران در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت انگ‌زدایی از مصرف داروهای افسردگی در مبتلایان به این اختلال گفت: در حال حاضر 25 درصد کل جمعیت جهان و ایران دچار بیماری افسردگی و نیازمند دریافت خدمات روانپزشکی مطلوب هستند .

جلیلی تصریح کرد: در کشور ایران 16 درصد بار بیماری‌ها با افسردگی مرتبط است این در حالی است که تنها سه درصد از کل بودجه سلامت به این حوزه اختصاص یافته است .

وی خاطرنشان کرد: در اولین آمایش بیماری‌های روانی، استان یزد کمترین آمار مبتلایان به بیماری‌های روانی را در کل کشور داشته اما طبق آخرین بررسی‌های بعمل آمده، این بیماری شیوع بالایی را در استان یزد به خود اختصاص داده است.

رییس اسبق انجمن روانپزشکی ایران در پایان مهمترین مسئله در درمان و پیشگیری از بیماری‌های روانی را بحران شناخت این نوع بیماری‌ها دانست و بیان کرد: یکی از مهترین راهکارها در این زمینه، توجه به بیماری‌های روانی همانند بسیاری از بیماری‌های دیگر مانند بیماری‌های قلبی- عروقی و کلیوی است .

 

دیدگاه تان را بنویسید