کاهش حداقل 30 درصدی طلاق با آموزش‌های قبل از ازدواج

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور گفت: براساس پژوهش‌های جهانی، آموزش‌های قبل از ازدواج در بدترین شرایط 30 درصد در کاهش طلاق نقش دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی میرمحمد صادقی، امروز ( دوم اردیبهشت ماه) در  جلسه رونمایی از طرح آماز گفت: در تمام دنیا آموزش و مشاوره زندگی به عنوان استراتژی اصلی تحکیم بنیان خانواده تلقی شده است.

وی ادامه داد: از دهه 80 میلادی این استراتژی جهانی تغییر کرد و به سمت آموزش قبل از ازدواج تغییر مسیر داد و دلیل این کار نیز تاثیرگذاری، وجود انگیزه بین افراد و همچنین اثربخشی بود.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور افزود: پژوهش‌های زیادی در مورد اثربخشی آموزش قبل از ازدواج انجام شده است.

میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه کلید طلایی کاهش طلاق آموزش قبل از ازدواج است، ادامه داد: براساس پژوهش‌های جهانی آموزش‌های قبل از ازدواج در بدترین شرایط 30 درصد در کاهش طلاق نقش دارد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه روانشناسان و مشاوران به طلاق بسیار مهم است، تصریح کرد: برای پیشگیری از طلاق اینکه از چه راهی وارد شویم بسیار حایز اهمیت است.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور ادامه داد: در حال حاضر سه نهاد وزارت کشور، قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان بهزیستی کشور برای کاهش طلاق ورود پیدا کرده‌اند.

میرمحمد صادقی اظهارکرد: جامعه روانشناسان و مشاوران برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر کار خود باید نگاه و بینش خود را ارتقاء دهند.

وی افزود: ازدواج موضوعی تک بعدی نیست چراکه متشکل از عواطف، غرایز، تمدن و اقتصاد است و به همین دلیل نمی‌توان با نگاه تک بعدی به حل مشکلات ازدواج و طلاق پرداخت.

مدیرکل دفتر مشاوره و روانشناختی بهزیستی کشور تاکیدکرد: ازدواج امری پیچیده است و نباید نگاه ساده انگارانه به این مهم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای شناختی در راستای ارتقای سلامت خانواده حرکت با ارزشی است، ادامه داد: روانشناسان و مشاوران نباید نگاه علمی محض داشته باشند چرا که در اینصورت نتیجه مطلوب محقق نمی‌شود.

میرمحمد صادقی تاکید کرد: هرچه در حوزه آموزش و مشاوره ازدواج سرمایه‌گذاری کنیم برای جامعه با ارزش است.

وی یادآورشد: بیشتر طلاق‌ها در سال‌های نخستین زندگی اتفاق می‌افتد و اگر در این سال‌ها به صورت جدی به آموزش‌های قبل از ازدواج بپردازند نتیجه آن را در سال‌های بعد زندگی زوجین خواهیم دید.

 

دیدگاه تان را بنویسید