اگر می خواهید به سرطان دچار نشوید پنیر بخورید

بدون تردید پنیر یکی از محبوب ترین خوراکی های میان افراد مختلف در سنین متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، خوراکی لذت بخش برای وعده صبحانه و طعم دهنده سایر غذاها که به سادگی نمی توان از کنار عبور کرد. هر چند پنیر جزء آن دسته لبنیات مفید برای انسان دسته بندی می شود؛ ولی فکر می کنید مصرف بیش از حد آن چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت؟

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا زندگی، همه ما بارها و بارها شنیده ایم که محصولات لبنی باید سهم عمده ای در سبد غذایی ما داشته باشند؛ ولی هنگام صحبت از پنیر این موضوع قدری متفاوت است. در واقع، پنیر علی رغم تمامی فوایدی که برای ما دارد می تواند احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد. این مسئله از آنجا ناشی می شود که لبنیات یکی از پیچیده ترین گروه های غذایی را شامل می شود؛ گروهی که شناخت ترکیبات آن چندان آسان نیست.

به همین خاطر، در ماده ای مانند پنیر به همان میزان که مواد مفید وجود دارد مواد مضر هم دیده می شود و گاه تمیز این دو با یکدیگر سخت می شود. با این حال نتایج آخرین تحقیقات به دست آمده حکایت از نقش پنیر در افزایش 53 درصدی احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان دارد؛ و در میان انواع پنیرهای موجود چدار و پنیر خامه ای نقشی به مراتب مهم تر در این مسئله بازی می کنند. جالب آنکه مصرف هم خانواده پنیر یعنی ماست تأثیری کاملاً متضاد دارد و می تواند تا 39 درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد.

اهمیت این موضوع در آن است که تغذیه عاملی مهم در افزایش یا کاهش خطر بروز سرطان است؛ تا حدی که پزشکان سهمی 30 درصدی برای آن قائل می شوند. علی رغم اثر منفی مصرف بیش از حد پنیر بر احتمال ابتلا به سرطان سینه نباید فراموش کرد، استفاده به جا از انواع محصولات لبتی می تواند تا 15 درصد به پیشگیری از ظهور این بیماری کمک کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید