غذاهایی برای مغز که به تمرکز شما کمک می کند

ماهی، توت یا کافئین؟ گوش دادن به حرف هایی در مورد غذا ها و مکمل های غذایی و باور کردن آنها می تواند به علت تمرکز برای تقویت حافظه، توجه زیاد و کارکرد مغز باشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با اضافه کردن مواد غذایی هوشمند و نوشیدنی ها به رژیم غذایی خود، شانس تان را برای حفظ یک مغز سالم افزایش دهید.

 

کافئین می تواند شما را هوشیارتر کند:

مواد خاصی مثل کافئین باعث ایجاد انرژی و تمرکز شما می شود. کافئین موجود در قهوه، شکلات، نوشابه های انرژی زا و برخی از دردها باعث می شود شما از خواب بیدار شوید هر چند اثرات آنها کوتاه مدت هستند. مصرف بیش از حد کافئین می تواند شما را وحشت زده، عصبی و ناراحت کند.

شکر می تواند هوشیاری را افزایش دهد:

شکر برای مغز شما مانند منبع سوخت است، به همین دلیل نوشیدن یک لیوان شربت شیرین برای کوتاه مدت می تواند حافظه، تفکر و توانایی های ذهنی شما را افزایش دهد. اما مصرف بیش از حد شکر می تواند باعث اختلال حافظه شود.

خوردن صبحانه باعث سوخت رسانی به مغز می شود:

مطالعات نشان داده اند خوردن صبحانه ممکن است حافظه کوتاه مدت و توجه را بهبود ببخشد. دانش آموزانی که صبحانه می خورند در مقایسه با بقیه عملکرد بهتری دارند.

مواد غذایی که برای سوخت رسانی به مغز موثر است:

مواد غذایی با فیبر بالا، غلات، لبنیات و میوه است. لازم به ذکر است که پر خوری نکنید. محققان همچنین دریافتند صبحانه پر کالری مانع غلظت خون می شود.

سوخت رسانی به مغز تغذیه مناسب مغز افزایش تمرکز مغز   سوخت رسانی به مغز تغذیه مناسب مغز افزایش تمرکز مغز

ماهی واقعاً غذای مغز است:

منبع پروتئینی متصل به یک قدرت بدنی مغز سالم، ماهی است. اسید های چرب امگا ۳ کلید سلامت مغز است. این چربی های سالم قدرت مغز را به شکل شگفت انگیزی افزایش می دهند. رژیم غذایی حاوی اسید های چرب امگا ۳، خطرات زوال عقل و سکته مغزی را کاهش می دهد. به علاوه ممکن است یک نقش حیاتی در افزایش حافظه داشته باشند. برای سلامت قلب و مغز، خوردن دو وعده ماهی  در هفته لازم است.

اضافه کردن یک دوز روزانه از آجیل و شکلات:

آجیل و دانه ها منابع خوبی از ویتامین E آنتی اکسیدان است. شکلات تیره همچنین دارای خواص آنتی اکسیدان بسیار قوی است و مانند محرکی طبیعی مثل کافئین است که می تواند تمرکز را بالا ببرد.

اضافه کردن آووکادو و غلات:

هر عضو ی از بدن بخصوص قلب و مغز به جریان خون بستگی دارند. رژیم غذایی سرشار از غلات و میوه مثل آووکادو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و کلسترول بد را کاهش دهد. همچنین می تواند خطر ابتلا به ایجاد پلاک را کاهش می دهد و جریان خون افزایش یابد. از غلات سبوس دار مانند ذرت بو داده ،گندم کامل، فیبر در رژیم غذایی و ویتامین E استفاده کنید.

اگر چه آووکادو حاوی چربی است، اما برای شما بسیار خوب است. چربی اشباع نشده آن می تواند به جریان خون سالم کمک می کند.

زغال اخته فوق العاده مغذی است:

پژوهش ها در حیوانات نشان می دهد که زغال اخته ممکن است به محافظت از مغز در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند و اثرات شرایط مربوط به سن را مانند آلزایمر یا زوال عقل را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهد رژیم غذایی غنی از زغال اخته هر دو عملکرد یادگیری و عضله موش پیر را بهبود می بخشد و از لحاظ ذهنی موش های پیر را با موش های جوان برابر می کند.

مزایای یک رژیم غذایی سالم:

اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی باشد، توانایی شما را برای تمرکز کاهش می دهد. خوردن بیش از حد یا کم خوردن مواد غذایی می  تواند در تمرکز موثر باشد. یک رژیم غذایی متعادل  همراه با طیف گسترده ای از غذا های سالم تلاش می کند که تمرکز شما را بالا ببرد.

ویتامین ها، مواد معدنی و مکمل ها:

مکمل هایی مانند ویتامینBCE  و بتاکاروتن و منیزیم قدرت مغز را تقویت می کنند. برخی از محققان با احتیاط در مورد جینسنگ، جینکو، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیب گیاهان و تاثیر آنها بر مغز خوش بین هستند. اما برای اثبات آنها به زمان بیشتری نیاز است.

سوخت رسانی به مغز تغذیه مناسب مغز افزایش تمرکز مغز   سوخت رسانی به مغز تغذیه مناسب مغز افزایش تمرکز مغز   سوخت رسانی به مغز تغذیه مناسب مغز افزایش تمرکز مغز

آماده شدن برای یک روز بزرگ:

برای داشتن قدرت بالا در تمرکز روز خود را با یک وعده غذایی از آب میوه طبیعی، یک نان شیرینی حلقوی، غلات کامل با ماهی قزل آلا و یک فنجان قهوه شروع کنید.

کارشناسان همچنین این موارد را به شما پیشنهاد می دهند:

داشتن یک خواب خوب در شب، داشتن آب کافی برای بدن، ورزش، استراحت کافی.

 

دیدگاه تان را بنویسید