واکسنی برای سلامت جوانان

تزریق واکسن اچ پی وی امروزه امری مهم برای تضمین سلامت نوجوانان و جوانان به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، برای پیش گیری از انواع امراض مقاربتی و سرطان های دهانه رحم و از همه مهمتر اچ آی وی تزریق این واکسن مفید خواهد بود رده سنی زیر ۱۴ سال در کشورهای آمریکایی باید طی دو دوره این واکسن را تزریق کنند .

مقامات سلامت ایالات متحده اکنون می‌گویند کودکان زیر ۱۴ سال، به جای سه دز توصیه‌شده پیشین، فقط به دو مرتبه تزریق واکسن HPVV نیاز دارند.

این واکسن علیه عفونت با ویروس مقاربتی HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) حفاظت ایجاد می‌کند. این ویروس می‌تواند باعث سرطان دهانه رحم و دیگر سرطان‌ها شود.
مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده توصیه کردند که افراد ۱۱ تا ۱۲ ساله دو دز واکسن HPV با فاصله حداقل شش ماه دریافت کنند. به علاوه گفتند که نوجوانان ۱۳ و ۱۴ ساله نیز باید در دو نوبت واکسینه شوند.
با این حال، کسانی که واکسن را دیرتر، یعنی در سنین ۱۵ تا ۲۶ سالگی، دریافت می‌کنند، همچنان به هر سه نوبت واکسن احتیاج دارند.
یکی از متخصصان سرطان دهانه رحم گایدلاین‌های جدید را «بسیار مهم» خواند.
دکتر جنیفر وو، متخصص زنان و زایمان در بیمارستان لنوکس هیل در نیویورک، گفتک «کاهش تعداد دفعات واکسن از سه بار به دو بار قطعاً شانس همکاری را بالا می‌برد.»
او توضیح داد: «خیلی از اوقات، بیماران یک نوبت از واکسن را نمی‌زدند. از آنجا که این واکسن جدید و گران است، کاهش دفعات آن به دو تزریق، به طرز چشمگیری از هزینه واکسیناسیون جمعی خواهد کاست.»

 

دیدگاه تان را بنویسید