علاقه ژاپن و ایتالیا برای حفظ تاریخ 2500 ساله ایران!

چندی است که رشد جلبک ها و فرسایش خاک در حال تخریب رساندن به تخت جمشید است، در همین رابطه هم متخصصان ژاپن و ایتالیا اعلام آمادگی کرده‌اند تا در نگهداری از تخت جمشید به ایران کمک کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بیش از یک سال از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران گذشته است و این اتفاق نمادی از گشایش ایران برای دیگر کشورها است. هرچند هنوز تنش های سیاسی بین تهران و غرب ادامه دارد، اما یکی از صنایعی که بیش از همه از گرم شدن روابط ایران و غرب سود می برد، صنعت گردشگری است؛ در طول سال گذشته تعداد توریست های خارجی ایران 18 درصد افزایش داشته و در این میان بیش از یک چهارم گردشگران از آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه بودند.

در میان مقاصد برتر گردشگری ایران شهر باستانی 2500 ساله ای وجود دارد؛ تخت جمشید یا پرسپولیس. این منطقه که در شمال شیراز قرار دارد در زمان اسکندر ویران شده است.

 

البته چیزی که از این شهر باستانی باقی مانده، تبدیل به یک جاذبه برای گردشگران خارجی شده است، اما در سال های اخیر فعالیت های کشاورزی باعث شده به دلیل کمبود آب و خشکسالی، خاک های اطراف تخت جمشید فرسوده شوند. همچنین رشد جلبک ها و باکتری ها در ویرانه‌های تخت جمشید هم آثار باستانی تخت جمشید که روی کوه رحمت قرار دارد را مورد تهدید قرار داده است.

البته پس از تحریم‌های ایران، متخصصانی از ژاپن و ایتالیا برای کمک به مراقبت از تخت جمشید اعلام آمادگی و همکاری کرده‌اند.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید