محورهای مذاکرات حج سال 96 اعلام شد

محورهای مذاکرات ایران و عربستان برای حج سال 96 در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در این نشست که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر تشکیل شد، حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ درباره اقدامات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای فراهم کردن مقدمات برگزاری حج سال ۹۶ توضیحاتی ارائه کرد و افزود: کمیته‌های کارشناسی طرح‌های حوزه، مسؤولیت خود را به صورت جدی دنبال می‌کنند و برنامه‌ریزی‌ها منطبق با شرایط روز انجام می‌شود.

در این جلسه نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت بر لزوم گردآوری و جمع‌بندی سریع‌تر نظرات کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای طرح و بررسی در نشست با دستگاه‌های سیاست‌گذار در کشور تاکید کرد و افزود: در مذاکرات حج ۹۶، سیاست‌های نظام و حفظ حقوق زائر ملاک خواهد بود.

در ادامه راه‌های پیگیری حقوقی پرونده شهدای منا و مصدومان ایرانی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به قطع روابط سیاسی میان ریاض و تهران، اظهار کرد: راهکارهای مناسب حقوقی برای احقاق حقوق این عزیزان همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز، آماده و به طرف سعودی در مذاکرات پیش رو ارائه شود.

قاضی عسکر با بیان این که در خصوص پرونده حادثه مسجدالحرام و برخی موارد دیگر در روزهای اخیر موضع‌گیری‌های نادرستی صورت گرفته و موضوع وارونه جلوه داده شده است، افزود: برای مطالبات درباره این پرونده علاوه‌بر مسیر مستند حقوقی، باید از راهکارهایی استفاده شود که به طولانی شدن این روند منجر نشود.

آغاز پیش ثبت نام سفر نوروزی و بهاری عتبات

حمیدرضا محمدی ـ مدیرکل فنی و امور کارگزاران حج و زیارت ـ نیز از بررسی‌های صورت گرفته در کارگروه منابع انسانی حج تمتع ۹۶ برای انتخاب مدیران کاروان های حج گزارشی ارائه کرد و سپس محسن نظافتی - مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت - گفت: پیش‌ثبت‌نام سفرهای این دوره عتبات عالیات شامل اعزام‌های ۲۵۵ اسفندماه امسال تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۶، همزمان با آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی از ساعت ۹۹ صبح امروز (سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه) شروع شده که در پایان مهلت مقرر، قرعه‌کشی انجام می شود که نتایج آن و زمان قطعی شدن ثبت‌نام در کاروان‌ها برای هر یک از اولویت‌ها، بعد از ۲۲ بهمن ماه در سامانه atabat.haj.ir قابل مشاهده خواهد بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید