۵۰ فایده عسل

در این نوشتار به مبحث عسل و فایده عسل برای سلامتی پرداخته می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  عسل مخلوطی از قند و ترکیبات دیگر است. از نظر کربوهیدرات‌ها باید بگوییم که عسل عمدتا گلوکز و فروکتوز است و این باعث می‌شود که شبیه به شربت اینورت باشد، که تقریبا ۴۸٪ فروکتوز، ۴۷٪ گلوکز و ۵٪ ساکارز است. باقی کربوهیدرات‌های موجود در عسل عبارتند از مالتوز، ساکارز، و سایر کربوهیدرات‌های پیچیده.

عسل نیز درست مانند تمام شیرین کننده‌های مغذی، عمدتا قند است و تنها شامل مقداری ویتامین و مواد معدنی است. این ماده‌ی شیرین خوراکی همچنین حاوی مقادیر بسیار کمی از ترکیبات مختلف است که تصور می‌شود به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل می‌کنند، از جمله کیریسین، پینوبانکسین، و ویتامین C. ترکیب خاص انواع مختلف عسل بستگی به گل‌هایی دارد که در دسترس زنبورهایی که عسل تولید می‌کنند، است.

در این نوشتار ۵۰ فایده عسل را برای سلامتی می‌بینید.

۱. عسل یک ماده‌ی فوق‌العاده برای پاک‌سازی داخل بدن است.

۲. عسل برای درمان لب‌های خشک و ترک‌خورده مفید است.

۳. عسل به دلیل داشتن خواص ضد باکتری‌اش، تاثیر مثبتی روی آکنه دارد.

۴. عسل همچنین می‌تواند برای برای پوست‌تان مفید باشد. این ماده‌ی خوراکی توانایی جذب آب را دارد. شما می‌توانید از عسل به جای ماسک‌های آلفا هیدروکسید که مقادیر بسیار زیادی اسید دارند، استفاده کنید. عسل برای پوست‌های حساس هم بی‌خطر است.

۵. عسل غنی از ویتامین، مواد معدنی و اسیدهای آمینه است که فواید زیبایی فوق‌العاده‌ای دارند به این دلیل که پوست را تغذیه می‌کنند.

۶. عسل می‌تواند مشکل قارچ پوستی را درمان کند. روش درمانی آیورودا، درمان قارچ پوستی را با زردچوبه و عسل توصیه می‌کند.

۷. عسل برای قوه‌ی بینایی مفید است. استفاده‌ی منظم از عسل مخلوط شده با آب هویج کمک می‌کند تا قوه‌ی بینایی‌تان بهبود بیابد. این ترکیب را باید صبح‌ها مصرف کنید.

۸. عسل حل شده در مقدار مساوی از آب گرم لوسیون خوبی برای شستشوی چشم مبتلا به ورم ملتحمه است.

۹. خوردن یک قاشق چای خوری عسل به طور روزانه، تاثیر مثبت روی جذب کلسیم دارد و از ابتلا به پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

۱۰. جویدن یک قاشق چای‌خوری موم عسل به مدت ۲۰ دقیقه و پنج تا شش بار در روز سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند. این برای بیماران مبتلا به آسم موثر است.
مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین ماسک عسل برای انواع پوست

۱۱. مصرف یک قاشق چای‌خوری عسل در روز کمک می‌کند تا یک زندگی طولانی و سالم داشته باشید. اغلب آدم‌هایی که عمر طولانی دارند مصرف‌کنندگان همیشگی عسل بوده‌اند. هرچند یک واقعیت جالب که باید توضیح داده شود، این است که زنبورداران در مقایسه با گروه‌های شغلی دیگر در سراسر جهان کم‌تر به سرطان و ورم مفاصل (آرتریت) مبتلا می‌شوند.

۱۲. عسل بر اساس اثرات شفابخش سریعی که دارد، در بسیاری از عمل‌های جراحی استفاده شده‌است و هنوز هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، به عنوان مانعی در برابر لانه‌گیری تومور در جراحی لاپاروسکوپی استفاده می‌شود.

۱۳. عسل یک نگهدارنده‌ی خوب برای مواد غذایی است. در هنگام پخت کیک شکر را با عسل جایگزین کنید، به این ترتیب مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند، به این علت که آنتی‌بیوتیک‌های طبیعی عسل رطوبت را حفظ می‌کند.

۱۴. من شنیده‌ام که وقتی که عسل پردازش می‌شود و صورت درون وریدی استفاده شود، به مبارزه با زردی کمک می‌کند، اما در مورد صحت این موضوع مطمئن نیستم.

۱۵. آیورودا عسل را به عنوان دارویی برای مشکلات ناتوانی جنسی و ناباروری توصیه می‌کند. اعتقاد بر این است که نوشیدنی شیر گرم همراه با عسل می‌تواند تعداد اسپرم را از سطح صفر تا سطح باروری بیش از ۶۰ میلیون اسپرم افزایش دهد.
مطلب مرتبط: خواص سیر:۳۱ خاصیت سیر که تا به حال نمی‌دانستید

۱۶. عسل خالص و گرما ندیده به طور طبیعی یک محرک جنسی خفیف است، چرا که حاوی مواد متعددی مانند روی، ویتامین E، و غیره است که باروری و قدرت جنسی را بهبود می‌دهند. مصرف منظم مخلوطی از عسل و پودر سیر قبل از خواب داروی مقوی غرایز جنسی است که استقامت جنسی و لذت را افزایش می‌دهد.

۱۷. عسل ضد پیری است. این ماده‌ی خوراکی شامل آنتی‌اکسیدان است، ترکیبات قدرتمندی که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و بر روند پیری غلبه می‌کنند.

۱۸. نوشیدن آب لیمو همراه با یک قاشق عسل به عنوان نخستین چیزی که بعد از بیدار شدن هنگام صبح می‌خورید، یک درمان ضد سلولیت موثر است که به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

۱۹. اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، عسل می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد. عسل می‌تواند به کاهش وزن کمک کند اگر با آب گرم و آب لیمو مصرف شود. به مدت هزاران سال، عسل به عنوان یک درمان خانگی در طب آیورودا برای کمک به از بین رفتن چربی استفاده شده‌است.

۲۰. تحقیقات نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به آرتریت زمانی که صبح‌ها با معده‌ی خالی مخلوطی از عسل و دارچین را به طور منظم مصرف می‌کنند، دردشان به میزان زیادی تسکین می‌یابد.
مطلب مرتبط: سیر و عسل را ۷ روز ناشتا بخورید و اثرات شگفت‌اش را ببینید

۲۱. عسل و دارچین برای درمان ورم مفاصل، ریزش مو، دندان درد، کمک به کاهش کلسترول، درمان سرماخوردگی، درمان ناباروری، ناراحتی معده، قوی شدن سیستم ایمنی بدن، طول عمر و کاهش وزن مفید است.

۲۲. ژله‌ی صبحانه‌تان را با عسل جایگزین کنید. این کار می‌تواند کمک کند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی در شما کاهش بیابد. به بیماران قلبی نیز توصیه می‌شود عسل را که فروکتوز طبیعی و گلوکز دارد، جایگزین شکر سفید کنید.

۲۳. عسل را به صبحانه‌تان اضافه کنید مثلا می‌توانید فرنی یا غلات صبحانه‌تان را با عسل مخلوط کنید. مواد مغذی موجود در عسل اثرات آرام‌کننده روی مغز دارد.

۲۴. از آن‌جایی که عسل کلسترول ندارد می‌تواند سطح کلسترول یک بیمار مبتلا به کلسترول بالا را کاهش دهد.

۲۵. عسل به طور طبیعی انرژی بدن را افزایش می‌دهد. یک قاشق عسل کمک‌تان می‌کند که بتوانید هزار و پانصد متر بیش‌تر بدوید. برای این‌که باتری خودتان را بهتر شارژ کنید، چیزی بهتر از عسل وجود ندارد.

۲۶. اگر شما روی بدن‌تان جراحتی دارید که ناشی از خراش یا بریدگی است یا در اثر از عمل جراحی ایجاد شده، باید از فایده عسل در این زمینه استفاده کنید و جراحت بدن‌تان را با استفاده از عسل پانسمان امتحان کنید. عسل با توجه به اثر ضد التهابی طبیعی که دارد، کمک می‌کند که زخم‌تان سریع‌تر التیام پیدا کند. عسل همچنین دارای مواد شیمیایی فتوشیمیایی متفاوت است که در گیاهان و غذاهای مختلف یافت می‌شود و ویروس‌ها و باکتری‌ها و قارچ را می‌کشد. به این ترتیب عسل می‌تواند یک جایگزین خوب برای پانسمان زخم باشد.
مطلب مرتبط: ۷ فایده باورنکردنی ترکیب سرکه و عسل برای سلامتی شما

۲۷. عسل همچنین می‌تواند در درمان زخم موثر باشد. در اروپا، عسل به صورت داخلی برای کمک به درمان زخم، به ویژه زخم معده استفاده می‌شده‌است.

۲۸. نوع خاصی از عسل می‌تواند زخم پا را التیام بخشد.

۲۹. کسانی که اسید معده‌شان بیش از اندازه است و مبتلا به التهاب معده‌ی هیپرتروفیک هستند، توصیه می‌شود که ترکیب آب گرم و عسل بخورند.

۳۰. عسل رقیق شده در آب برای درد معده و دهیدراته شدن بدن (کم شدن آب بدن) مفید است.

۳۱. عسل روی بهبود مشکلات تنفسی تاثیر مثبت دارد.

۳۲. عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده‌ است.

۳۳. عسل واکنش ایمنی بدن را با ارائه‌ی گلوکز برای گلبول‌های سفید خون، فعال می‌کند.

۳۴. افرادی که دائما دچار حملات میگرن می‌شوند، باید در همان ابتدای حمله یک قاشق مرباخوری عسل محلول در نصف لیوان آب گرم را جرعه جرعه بخورند. در صورت نیاز ۲۰ دقیقه بعد دوباره این ترکیب را بنوشند. مخلوط عسل و آب گرم می‌تواند برای بهبود درد موثر باشد چرا که میگرن با استرس مرتبط است

۳۵. عسل می‌تواند خماری ناشی از مصرف بیش از حد الکل را از بین ببرد.

۳۶. عسل یک درمان طبیعی برای بسیاری از ناخوشی‌ها است.

۳۷. استفاده از عسل در چایِ لیمو می‌تواند به کاهش درد گلو کمک کند.
مطلب مرتبط: درمان گلودرد به صورت طبیعی

۳۸. درمان بی‌خوابی نیز دیگر فایده عسل برای شما است. اگر نمی‌توانید بخوابید، همان ترکیب معروف شیر و عسل را استفاده کنید. یک قاشق چای‌خوری عسل را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید تا روح‌تان آرامش بیابد و به خواب بروید. یا ۱ یا ۲ قاشق چای خوری عسل را به یک فنجان چای بابونه بیفزائید و آن را بنوشید.

۳۹. یک قاشق چای خوری عسل قبل از خواب، به رفع احتباس آب در بدن کمک می‌کند و ترس را در کودکان از بین می‌برد.

۴۰. عسل و شیر به شما کمک می‌کند مشکل سوزش سر دل را در دوران بارداری به حداقل برسانید.

۴۱. عسل را می‌توانیم به عنوان دهان شویه استفاده کنیم. ترکیب یک قاشق غذاخوری عسل در یک فنجان آب گرم می‌تواند دندان‌ها و دندان‌های مصنوعی را تمیز کند و میکروب‌های داخل دهان را از بین ببرد.

۴۲. دیگر فایده عسل این است که مانع از اسیدیته شدن بدن می‌شود. pH عسل معمولا بین ۳.۲ تا ۴.۵ است. این سطح پ‌هاشِ نسبتا اسیدی از رشد بسیاری از باکتری‌ها جلوگیری می‌کند.

۴۳. عسل یک ماده‌ی نیروزای بسیار عالی است و به افزایش عملکرد ورزشکاران کمک می‌کند.

۴۴. عسل از ریزش مو یا طاسی جلوگیری می‌کند.

۴۵. عسل و دو فنجان آب گرم می‌تواند به بازگشت درخشش طبیعی موهای‌تان کمک می‌کند و سلامت آن را افزایش می‌دهد. یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و آن را به شکل خمیر دربیاورید. این ترکیب را روی موهای‌تان استفاده کنید. این کار باعث درخشش موهای شما می‌شود.
مطلب مرتبط: معجون عالی آبلیمو و عسل برای تناسب اندام

۴۶. عسل باعث بهبود هضم غذای‌تان می‌شود. خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد باکتری عسل آن را تبدیل به یک درمان بسیار خوب برای بهبود فرآیند گوارش کرده‌است.

۴۷. عسل ضد سرطان است. سرطان را درمان نمی‌کند، اما چیزی که نمی‌توان نادیده گرفت این است که عسل دارای خواصی است که از ابتلا به سرطان و تشکیل تومور پیشگیری می‌کند.

۴۸. شما همچنین می‌توانید عسل را به عنوان یک لوسیون برای درمان قسمت‌های خشک پوست دست، آرنج، و یا جاهای دیگر استفاده کنید. خیلی راحت یک قاشق چای‌خوری عسل را با یک قاشق چای‌خوری روغن زیتون و یک-دوم قاشق چای‌خوری آب لیمو مخلوط کنید. این ترکیب را به دست، آرنج، پاشنه پا و بسیاری از نقاط دیگر بدن‌تان بمالید، و پس از ۱۵ دقیقه آبکشی کنید. درمان فوری!

۴۹. عسل هوش شما را را بهبود می‌بخشد.

۵۰. عسل بدن‌تان را دوباره جوان می‌کند.

حال که با ۵۰ فایده عسل برای بدن آشنا شدید حتما این ماده‌ی مغذی را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید و از فایده عسل برای سلامتی‌تان بهره بگیرید. با مطالعه‌ی این مطلب منتظر نظرات‌تان در مورد فایده عسل برای سلامتی بدن هستیم. از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

منبع: بازده

دیدگاه تان را بنویسید