اعلام آمار توریسم در سال ۲۰۱۶/ سهم آسیا یک‌چهارم جهان

در سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون سفر بین‌المللی در سطح جهان انجام شد که در این میان سهم بازار آسیا از همه بیشتر بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، برمبنای اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) آمار جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۶ برابر ۳.۹ درصد افزایش یافت. این میزان به معنی افزایش ۴۶ میلیون سفر خارج از کشور در مقایسه با سال ۲۰۱۵ است.

این رشد بیش از همه شامل منطقه آسیاپاسیفیک می‌شود که با رشد ۸ درصدی روبه رو شده و شاهد ورود ۲۴ میلیون مسافر جدید بوده است. این منطقه در مجموع شاهد ورود ۳۰۳ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۶ بود. این آمار به معنی پذیرایی از یک چهارم گردشگران جهان در آسیاست.

منطقه اقیانوسیه نیز با افزایش ۱۰ درصد گردشگر بیشتر، جنوب آسیا با ۹ درصد گردشگر بیشتر و شمال‌شرقی و جنوب شرقی آسیا با رشد ۸ درصدی در مکان‌های بعدی قرار دارند.

آفریقا با افزایش ۸ درصدی ۵۸ میلیون گردشگر داشت که به معنی افزایش بازدیدکنندگان پس از دو سال کاهش بود. در بخش آمریکا نیز با رشد ۴ درصدی ۲۰۱ میلیون گردشگر و اروپا با رشد ۲ درصدی ۶۰۱ میلیون گردشگر داشته است. به جز خاورمیانه که با کاهش ۴ درصدی روبه رو شد و در مجموع ۵۴ میلیون بازدید کننده داشت، دیگر نقاط جهان با افزایش شمار گردشگران در سال ۲۰۱۶ روبه رو شدند.

سازمان گردشگری جهانی اشاره کرد که اطلاعات خاورمیانه با حداقل اطلاعات جمع‌آوری شده است. در عین حال منطقه صحرای آفریقا رشدی ۱۱ درصدی را شاهد بود.

طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) تاکید کرد که گردشگری در سال‌های اخیر قدرت فوق‌العاده و انعطاف‌پذیری خود را نشان داده و با وجود چالش‌های بسیار به خصوص به دلیل مسایل امنیتی، مسافرت‌های بین‌المللی همچنان رو به افزایش هستند.

سال ۲۰۱۶ به عنوان هفتمین سال از نظر رشد گردشگری پس از بحران جهانی اقتصادی سال ۲۰۰۸ شناخته شده است. امروز جهان بیش از ۳۰۰ میلیون گردشگر بیشتر را به نسبت سال ۲۰۰۸ پذیرا شده است.

انتظار می‌رود سال ۲۰۱۷ رشد گردشگری همچنان سیر صعودی داشته باشد و این رشد بین ۳ تا ۴ درصد باشد. برای آسیا پاسیفیک و آفریقا افزایشی ۵ تا ۶ درصدی، برای آمریکا افزایش ۴ تا ۵ درصدی، برای اروپا افزایش ۲ تا ۳ درصدی و برای خاورمیانه رشد ۲ تا ۵ درصدی پیش‌بینی می‌شود.  

منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید