چه وقت برای تعمیر خانه خود باید دست به کار شوید؟

وقتی چیزی در منزلتان خراب می‌شود، ممکن است بخواهید خودتان آن را تعمیر کنید. هر چند این کار ممکن است در بعضی مواقع مناسب باشد، دیگر تعمیرات باید تنها توسط متخصص انجام شوند.

لینک کوتاه کپی شد
جی پلاس، قبل اینکه خطر کرده و آسیب بیشتری به خانه‌تان بزنید، این نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا خودتان باید آن را انجام دهید یا بهتر است کار را به متخصص بسپارید. 
 
ترک‌های روی دیوار یا زمین
خانه‌ها در طول زمان تغییر و نشست می‌کنند. این مساله، مخصوصا در ساختمان‌های قدیمی‌تر می‌تواند باعث ترک‌هایی روی دیوارها و کف شود. هرچند ممکن است بخواهید با پر کردن ترک‌ها، مشکل را حل کنید اما با تعمیرات ساختاری نمی‌توان شوخی کرد. حتی یک ترک کوچک می‌تواند نشانه مشکل بزرگتری باشد که به طور بالقوه ممکن است خطرناک باشد.
 
اگر در مورد استحکام ساختمان خانه خود تردید دارید، بهترین کار آوردن یک متخصص برای بررسی آسیب است. او نه تنها قادر است منبع ترک را، که مشکل اصلی است به شما بگوید، بلکه آن را تعمیر خواهد کرد. اغلب مشاوره و برآورد این خدمات رایگان است. به این ترتیب می‌توانید بر اساس آن برای تعمیرات لازم برنامه ریزی کنید.
 
مشکلات الکتریکی
مشکلات الکتریکی به طرز چشمگیری با هم تفاوت دارند. ممکن است مشکلات مشابهی با لامپ‌ها و سوئیچ‌ها تجربه کرده باشید. اگر خروجی، لامپ یا سوئیچ کار نمی‌کند، خودتان می‌توانید کنترل های لازم را انجام دهید. به عنوان مثال، ممکن است نشانه یک فیوز سوخته باشد. کافی است جعبه فیوز را چک کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کند. در غیر این صورت، سویچ را بزنید و ببینید آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

برای مشکلاتی که به فیوز مربوط نمی‌شوند، اگر فیوز چند بار پریده باشد، یا دود یا آتش ظاهر شده باشد، ممکن است مشکل جدی‌تر باشد. اگر سیم کشی یا تاسیسات نقص داشته باشد، زمانی است که عاقلانه است که از یک متخصص کمک بگیرید. کار کردن با برق خطر بالایی دارد و می‌تواند عواقب مرگبار داشته باشد. این، کار یک آماتور نیست.

فاضلاب مسدود شده
این هم موقعیتی است که منبع مشکل، مسیر شما را تعیین می‌کند. زمانی که متوجه مشکل شدید، چند روش خانگی را امتحان کنید. می‌توانید از فروشگاه محل یک لایروب بخرید. اگر راحتید، می‌توانید از یک لوله بازکن دستی استفاده کنید. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، یا اگر پس‌آب به لوله بازگشت، باید از یک متخصص کمک بگیرید. مشکلات بزرگتر لوله‌کشی می‌تواند فاجعه‌ آمیز باشد، پس برای صرفه‌جویی، خطر ترکیدگی لوله را به جان نخرید.
 
آسیب پشت بام
کار کردن روی پشت بام حتی در ساده‌ترین حالت هم خطرناک است. قرار گرفتن در بلندی، شما را در معرض خطر سقوط قرار می‌دهد. هرچه شیب بیشتر باشد، خطر بزرگتر است. هرچه شیب بیشتر باشد ممکن است برای اجتناب از سقوط به محافظ‌های خاصی نیاز داشته باشید. پشت بام، نقطه اصلی حفاظت از بقیه خانه است، پس تعمیرات باید به درستی انجام شود.

تغییرات کف
بعضی مواد کفپوش برای آماده سازی و نصب نسبتا ساده‌اند. برخی ورقه‌ها می‌توانند توسط افرادی با مهارت‌های ابتدایی تعمیرات نصب شوند و کاشی کاری هم امکان پذیر است اما قبل از شروع کار، باید مطمئن باشید که تمامی مراحل کار را متوجه شده‌اید. در بیشتر موارد، نمی‌توانید به سادگی کفپوش جدید را روی قبلی نصب کنید. ممکن است لازم باشد پیش از نصب کفپوش، لایه‌های پایه اضافه کنید. اگر پی لازم را زیر کفپوش نداشته باشید، ممکن است باعث مشکلات جدید و آسیب‌های بیشتر شوید.

اگر درباره نصب کفپوش جدید اطمینان ندارید، با یک متخصص تماس بگیرید. هرچند ممکن است گران تر باشد، اما می‌تواند سریع تر تمام شود. به علاوه، به شما اطمینان می‌دهند که زیر کف شکل مناسبی دارد و تمام مواد در برنامه گنجانده شده‌اند.

منبع: بیتوته

دیدگاه تان را بنویسید