جی پلاس؛

این ماده غذایی پیری را به تاخیر می اندازد

غذا یکی از مهم ترین عواملی است که بر سلامت بدن و اندام های آن تأثیر می گذارد و برخی از مواد غذایی هستند که در بهبود سلامت و مبارزه با پیری و بیماری ها تأثیر مؤثری دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی:  سوتلانا تروفیموا، دانشمند و رئیس انجمن ضد پیری روسیه، در رابطه با این موضوع گفت: «مطالعات زیادی وجود دارد که فواید زردچوبه را در مبارزه با پیری و افزایش عمر نشان می‌دهد و خواص ضد سرطانی آن را تأیید می‌کند به لطف کورکومین، که یک ماده فعال بیولوژیکی است که در ترکیب آن، این ادویه محبوب در غذاهای هندی و شرقی، تولید هورمون سروتونین را افزایش می دهد و روند پیری را در بدن کاهش می دهد، تأثیر مفیدی بر سلامتی دارد.

وی افزود: کورکومین نه تنها سلول های سرطانی را در بدن سرکوب می کند، بلکه از ظهور سلول های سرطانی جدید نیز جلوگیری می کند.

به گزارش روسیا الیوم، تروفیمووا خاطرنشان کرد: عوامل ژنتیکی تنها 30 تا 40 درصد بر سلامت ما تأثیر می گذارد، در حالی که درصد باقیمانده توسط عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی و فعالیت بدنی کنترل می شود و غذا نیز نقش بسیار مهمی در این موضوع دارد.

بسیاری از مطالعات پزشکی نشان می دهد که کورکومین موجود در زردچوبه اثرات زیادی بر سلامت بدن دارد و به تسکین التهاب مانند آرتریت کمک می کند، سلامت قلب را بهبود می بخشد، با لخته شدن خون مبارزه می کند و به تسریع روند بهبود زخم کمک می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید