جی پلاس؛

حمام کردن با آب داغ چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

برخی بر این باورند که استحمام با آب داغ به آنها آرامش می دهد اما این کار برای پوست، مو و حتی خواب مفید نیست، اکنون دانشمندان هشدار تکان دهنده ای در مورد مضرات استحمام با آب داغ داده اند و مشخص شده است که این خطرات نیز می تواند خطرناک باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از مجله سلامتی بر اساس یک مطالعه جدید، دوش گرفتن روزانه با آب داغ می تواند چربی طبیعی مو و پوست را از بین ببرد و منجر به خشکی، شکننده شدن موها و دوشاخه شدن موها شود و این امر همچنین می تواند منجر به پسوریازیس و اگزما شود.

حمام کردن با آب داغ چه تاثیری بر سلامت قلب دارد؟

بر اساس این مطالعه، آب بیش از حد داغ می تواند فشار زیادی به قلب وارد کند و به ویژه برای افرادی که از قبل مشکلات قلبی دارند، خطرناک باشد، که ممکن است منجر به از دست دادن هوشیاری هنگام دوش گرفتن شود.

این مطالعه همچنین اضافه کرد که گرمای حاصل از دوش آب گرم می تواند باعث گشاد شدن رگ های خونی شود و این امر باعث می شود قلب در پمپاژ آزادانه خون و حفظ جریان کافی مشکل ایجاد کند.

کارشناسان تأیید می کنند که فشار اضافی می تواند برای افرادی که از قبل مشکلات قلبی دارند مشکل ایجاد کند و منجر به استرس قلبی عروقی شود و گاهی اوقات این امر منجر به سرگیجه و سرگیجه می شود.

دوش آب گرم چه تاثیری بر خواب دارد؟

بر اساس این مطالعه، حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند خواب را سخت‌تر کند و این با این باور رایج که حمام کردن با آب داغ باعث آرامش می‌شود و افزایش دمای بدن می‌تواند بر فرآیند خنک‌سازی طبیعی بدن تأثیر منفی بگذارد، تناقض دارد. برای خواب لازم است

کارشناسان می گویند بخار خروجی از حمام می تواند علائم آسم را تشدید کند و همچنین باکتری ها را به ریه ها منتقل کند.این مطالعه همچنین در مورد خطر سوختگی شدید پوست هشدار می دهد.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که سر دوش‌ها به‌گونه‌ای قرار گرفته‌اند که اگر به‌درستی تمیز نشوند، باکتری‌ها را در خود ذخیره می‌کنند و برای ایمنی بیشتر توصیه می‌شود با آب ولرم دوش بگیرید.

 

دیدگاه تان را بنویسید