جی پلاس

چرا نباید شکر را کاملا ترک کرد؟!

شکر به عنوان پرمصرف ترین ماده در تاریخ غذا و ارجح ترین طعم در بین ذائقه ها شناخته می شود، اما برای سلامتی خطرناک ترین است، زیرا بدون تامین مواد مغذی کالری زیادی به بدن می رساند و در نتیجه وارد بدن می شود. بدن با افزایش وزن، بیماری قلبی، چاقی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از روسیا الیوم: دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اگرچه شیرینی ها مضر هستند، اما حذف کامل شکر از رژیم غذایی مفید نیست.
پروفسور فرانک از دانشگاه هاروارد در فواید کنار گذاشتن کامل شکر در رژیم غذایی تردید دارد. به گفته وی، برای تغذیه مناسب نیازی به حذف کامل شکر نیست، بلکه باید ترکیب محصولات را به دقت کنترل کرد و مصرف شکر افزوده در غذاهای فرآوری شده را محدود کرد.

وی خاطرنشان می کند که باید به شیرین کننده های طبیعی توجه شود. در مقایسه با شکر افزوده، عسل، شربت افرا و شربت آگاو فقط اندکی بهتر هستند، زیرا دارای شاخص گلیسمی پایین‌تری بوده و حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

به گفته وی، به جای رعایت رژیم غذایی بدون قند، بهتر است آن را از میوه ها دریافت کنید، زیرا باعث افزایش ناگهانی سطح گلوکز خون نمی شوند. بنابراین ترک کامل شکر به مفهوم مواد قندی؛ سودی نخواهد داشت.

به گفته دکتر ساندرا آروالو، ترک کامل شکر به معنای کنار گذاشتن کربوهیدرات های مفیدی است که بدن برای به دست آوردن انرژی از آنها استفاده می کند.

او می‌گوید: «همه انواع شکر را نباید مضر تلقی کرد، زیرا مشکل اصلی میزان شکر مصرفی است.»

 

دیدگاه تان را بنویسید