جی پلاس / خداحافظی با مواد خطرناک را از آشپزخانه شروع کنید

کدام وسایل آشپزخانه مواد سمی دارد؟!

کدام وسایل آشپزخانه مواد سمی دارد؟! مواد شیمیایی خطرناک، تقریباً در هر مرحله از آماده سازی غذا در آشپزخانه کمین می‌کنند؛ از جمله PFAS ، مشتقات پلی‌فلوروالکیل، معروف به مواد شیمیایی ماندگار در ظروف نچسب، بیسفنول در ظروف پلاستیکی، سرب در سرامیک، آرسنیک در تابه، فرمالدئید در تخته های برش.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس به نقل از گاردین: مواد شیمیایی مهمانان نامرئی آشپزخانه ما هستند. شما نمی‌توانید آنها را ببینید اما آنها همه جا هستند. خوردن یک وعده غذایی می‌تواند یک میدان مین سمی‌ باشد!

تام پرکینز، Tom Perkins ، پژوهشگر گروه رسانه ای گاردین در تحقیقی درباره مواد شیمیایی موجود در ظروف آشپزخانه نوشت:

کدام وسایل آشپزخانه مواد سمی دارد؟!

مواد شیمیایی خطرناک، تقریباً در هر مرحله از آماده سازی کمین می‌کنند؛ از جمله PFAS ، مشتقات پلی‌فلوروالکیل، معروف به مواد شیمیایی ماندگار در ظروف نچسب، بیسفنول در ظروف پلاستیکی، سرب در سرامیک، آرسنیک در تابه، فرمالدئید در تخته های برش. این لیست می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد.

تنظیم کنندگان قوانین ایمنی مواد غذایی، متهم به عدم محافظت از مردم در برابر مواد شیمیایی در آشپزخانه‌ها با قوانین حفره‌ای و پاسخ ناکافی به تهدیدات هستند. در همین شرایط، برخی از شرکت ها، استفاده از مواد مضر را پنهان می‌کنند یا به طور گمراه کننده ای کالاهای ناایمن را به عنوان ایمن به بازار عرضه می‌کنند. حتی مشاغل با نیت خوب نیز می‌توانند ناخواسته سموم را به محصولات خود اضافه کنند.

 

خداحافظی با مواد خطرناک را از آشپزخانه شروع کنید!

 

قرارگرفتن منظم در معرض کهکشان مواد شیمیایی که در زندگی روزمره خود با آن مواجه می‌شویم، یک خطر بالقوه برای سلامتی است. در حال حاضر حدود 90000 ماده شیمیایی ساخت بشر وجود دارد و ما به سادگی نمی‌دانیم قرارگرفتن روزانه در معرض آنها چگونه بر سلامت ما تأثیر می‌گذارد! در این شرایط، برخی اقدامات احتیاطی، منطقی است و آشپزخانه محل خوبی برای شروع است. با اینکه جستجو در این باره دشوار است، اما به طورکلی، چند قانون کارآمد در این رابطه وجود دارد:

 

وسایل آشپزخانه چوبی، فولاد ضدزنگ و شیشه بوروسیلیکات ایمن تر هستند اما اخطارهایی هم دارند!

 

تقریباً برای هر محصول پلاستیکی آشپزخانه، جایگزین چوب ایمن تر، شیشه بوروسیلیکات یا فولاد ضد زنگ وجود دارد، اگرچه این موارد با اخطارهایی هم همراه هستند. مراقب پوشش های نچسب باشید که اغلب از موادی تشکیل شده اند که به طور کامل درباره کیفیت و پیامدهای استفاده از آنها، مطالعاتی نشده است.

 

محصولات اکو ، سبز  یا غیرسمی ، گاهی فقط جنبه تجاری دارند!

نسبت به کلماتی که جنبه بازاریابی دارند، مانند "اکو"، "سبز" یا "غیر سمی" که هیچ تعریف قانونی درباره آنها وجود ندارد، شک کنید. تجزیه و تحلیل های مستقل را بررسی کنید و همیشه تحقیقات خود را انجام دهید.

 

دیدگاه تان را بنویسید