نحوه قرائت زیارت عاشورای امام در حرم سیدالشهدا(ع) چگونه بود؟

با اینکه در ایام محرم حرم حضرت سیدالشهدا(س) شلوغ بود و گاهی حتی دست و پای امام زیر پا می رفت اما باز هم مقید بودند که زیارت عاشورا را با صد سلام و لعن بخوانند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: امام خیلی حسینی بودند در ایام محرم که به کربلا مشرف می شدند هر روز در حرم حضرت سیدالشهدا(س) زیارت عاشورا را با صد سلام و صد لعن می خواندند، گاهی این کار، یک ساعت و نیم طول می کشید ولی امام با اینکه سنشان زیاد بود و حرم نیز در این ایام خیلی شلوغ بود (بخصوص بالای سر حضرت که امام می نشستند) میان مردمی که مرتب از روی شانه و اطرافشان رد می شدند می نشستند و اصلاً حاضر نبودند حتی ما به اشاره به کسی بگوییم که مواظب ایشان باشند و تا متوجه می شدند برمی گشتند و به من می گفتند تو نمی خواهی من زیارت کنم!

ایشان هیچ وقت کنار دیوار هم نمی نشستند که مثل بعضی هم از رفت و آمدها به دور باشند و هم به دلیل سن و خستگی یک و نیم ساعته بخواهند به دیوار تکیه کنند. گاهی می دیدم امام به سجده می رفتند و بعضی از این زائران که رد می شدند درست پایشان را روی دست ایشان می گذاشتند. من نگاه می کردم می دیدم قرمز شده است ولی آقا هیچ چیز نمی گفتند، حتی اشاره ای هم نمی کردند.[1]

 
  1. برشی از کتاب برداشت هایی از سیره امام خمینی(س)، ج 2 به نقل از حجت الاسلام فرقانی.

 

دیدگاه تان را بنویسید