رستگاری در روزگار رنج ـ ۱۳

لحظات آخر روح الله و تلاشی که به نتیجه نرسید

لحظه ها از وخامت اوضاع خبر می داد و نفس ها در سینه ها حبس و می رفت تا در تاریخ ثبت شود که روح خدا به خدا پیوست.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: حوالی ساعت 9 صبح بود که افت فشار خون خواب آلودگی این چند روزه امام را بیشتر کرد، سلول های سرطانی به رشدشان سرعت بیشتری داده بودند و خون رسانی به اندام به سختی انجام می شد اما با همه این حال و احوال نابسامان بدنی، امام تا قبل از اذان ظهر به سختی و با صدایی بسیار آهسته سراغ ساعت نماز را گرفتند. لحظه های اذان که نزدیک شد با سختی فراوان خود را برای نماز آماده کردند و با کمک آقای انصاری آخرین نماز ظهر و عصر را به جا آوردند.

باز هم گاه گاهی چشمان خود را باز می کردند و به اطراف نگاهی و بعد چشمانشان را می بستند. دست راست آقا را در دستانم گرفتم تا آخرین محبت ها هم میان من و ایشان مبادله شود و بدانند که چقدر نگران حالشان هستیم و چشمانم را به صفحه مانیتور دوختم تا ضربان قلب امام را لحظه به لحظه چک کنم.

عصر روز سیزدهم خرداد ماه، وخامت حال امام، افت شدید فشار خون، ضربان قلب نامنظم و ... همه و همه خبر از حادثه ای می داد که هیچ یک نمی خواستیم آن را باور کنیم.

3/58 دقیقه عصر بود که قلب از حرکت ایستاد اما الکترو شوهای پشت سر هم و قرار دادن پیس میکر خارجی روی قفسه صدری و... ضربان قلب به طور موقت برگشت اما سلول های سرطانی بسیار سریعتر از ما عمل می کردند و در همه جای بدن جا خوش کرده بودند و مغز، کبد، ریه و قلب را از حرکت باز نگه می داشتند.

تلاش تیم پزشکی ادامه دارد هر کاری را که فکر می کنند شاید بتواند وضعیت را بهتر کند انجام می دهند اما دریغ و افسوس که انگار دعای امام به استجابت رسیده و او بسیار مشتاق لقای پروردگار است.

... عقربه ها ساعت 10/23 شب را نشان می دهد و قلبی که دیگر از کار افتاده است و انگار قلب مردم ایران از کار افتاد. [1]

 
  1. برگرفته از خاطرات دکتر سید حسن عارفی، متخصص قلب و عروق در کتاب طبیب دل ها. وی سرتیم پزشکی امام خمینی بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید