واکنش امام پس از حضور پرشکوه مردم در انتخابات چه بود؟

خبر که به امام رسید، لبخندی از روی رضایت بر چهره شان نشست و گفتند: این امر در دنیا بی سابقه است و در ایران هم دیگر تکرار نخواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: رای گیری به پایان رسید و بلافاصله شمارش آرا آغاز شد. در حین دریافت نتایج از حوزه های مختلف بودیم که خبر حمله چریک هایی فدایی خلق به ستاد انتخابات رسید. عده ای از کارکنان ترسیدند و ما بیشتر فکر کردیم که شاید یک جنگ روانی باشد اما حمله ای بی نتیجه انجام دادند و دوستان در کمال بی اعتنایی به این حرکت مذبوحانه کار شمارش آرا را ادامه دادند.

حوالی ساعت یک و نیم و دو بعد از نیمه شب بود که نتایج جمع آوری شد و با وجود اینکه برگه رای به برخی از نقاط نرسیده و در برخی از شهرها رای گیری انجام نشده بود، بر اساس اطلاعات و تخمین هایی که زده شد حدود 94 درصد از واجدان شرایط رای، در انتخابات شرکت کرده بودند و در این میان98/2 درصد به جمهوری اسلامی آری گفته بودند. کار که به اینجا رسید، همان شبانه راهی قم شدم و چون دیر وقت بود و ساعت استراحت امام، چند ساعتی را در منزل خواهر گذراندم و هنگام سحر بود که خدمت آقا رسیدم.

بعد از سلام و احوال پرسی که با آقا کردم اولین جمله من این بود که گمان نمی کردم در طول تاریخ نه تنها در ایران که در هیچ کجای دنیا چنین مشارکتی را شاهد بوده باشیم و با همه مشکلاتی که پیش رویمان بود توانستیم انتخابات را به خوبی برگزار کنیم.

امام لبخندی از روی رضایت بر چهره شان نشست و حرفم را تایید کردند که بله این امر در دنیا بی سابقه است و در ایران هم دیگر تکرار نخواهد شد.

اسناد را خدمت آقا ارائه کردم و امام صحت انتخابات را تایید کرده و قرار شد تا پیامی بنویسند.

بعد از نماز صبح بود که پیام را نوشته و به من دادند تا به تهران بازگردم و اینگونه اولین انتخابات نظام نوپای جمهوری اسلامی به اراده مردم به زیبایی شکل گرفت.[1]

 
  1. برگرفته از کتاب خاطرات سیاسی اجتماعی دکتر صادق طباطبایی.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید