دغدغه ها و نگرانی های امام خمینی ـ ۱۰

امام خمینی: افراد نابابی که مقدرات شهر را به دست می گیرند نه تنها مضر به حال شهر که مضر به وجهه جمهوری اسلامی هستند

امام خمینی انتخاب افراد شایسته برای شورای شهر را مهم دانسته چراکه آنها نه تنها اداره امور شهر را که انتخاب شهردار را هم بر عهده دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، نه تنها انتخاب افراد در جایگاه های مختلف حکومتی و نظارتی از دیدگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی مهم و مطرح بود بلکه انتخاب اعضای شورای شهر نیز همان اهمیت را برای اداره امور شهرها دارا بود چرا که عملکرد نادرست آنها می تواند به وجهه جمهوری اسلامی آسیب وارد کند. بنابر این ایشان در دیداری که در تاریخ هفدهم مهرماه سال 58 با ورزشکاران باستانی و قهرمانان کشور داشتند بر این موضوع اینگونه تأکید فرمودند:

«امروز وجاهت اسلام در خطر ممکن است باشد. اگر یک افراد نابابى در جمهورى اسلام مُقدَّرات یک شهرى را در دست بگیرند و بعد کارهاى خلاف بکنند، علاوه بر اینکه براى خود آن شهر مُضرّ است، وجهه جمهورى اسلامى را بد نمایش مى‏ دهد. و آنهایى که با شما و با ما و با اسلام غرض دارند اینها مى‏ خواهند که یک افرادى باشند که این افراد هر چه مى‏ توانند کار را از اسلام جدا کنند؛ مطالب را از اسلام جدا کنند. و شما و ما مى‏ خواهیم که هر چه کار مى‏ شود اسلامى باشد. بنا بر این، الآن آن چیزى ... که شاید از فردا و پس فردا این کاندیدها معرفى بشوند، و شماها باید رأى به کسى که مى‏ دهید که این در شوراى شهرمان باشد، خیال نکنید که شوراى شهر یک چیز آسانى است، یک چیز کمى است.

شوراى شهر؛ یعنى همه کارهاى شهر دست اینهاست. شهردار را هم تعیین مى‏ کند. کارهاى دیگر شهر را، همه را، اینها انجام مى‏ دهند. نظارت در بازار، نظارت در همه جا، دارند. اینها اختیاراتى دارند، و ممکن است که خداى نخواسته یک وقتى اشخاص ناباب تعیین بشود، رأى داده بشود به آنها، و براى شهر مُضرّ؛ براى اسلام هم مُضرّ.

بنا بر این، یک مسئله مهمى است که باید شما توجه به آن داشته باشید. و برسانید به دوستان خودتان، به شهرستانهایى که مى ‏روید به دوستانتان، به اهل علم آنجا، برسانید که مردم آگاه بشوند و روى آگاهى رأى بدهند.»

صحیفه امام؛ ج 10، ص 251-252

 

دیدگاه تان را بنویسید