به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده شامگاه چهارشنبه در شورای ایثارگران استان زنجان افزود: هم اکنون کشور در شرایط خاص و جنگ اقتصادی قرار دارد که متاسفانه عده ای می خواهند با ایجاد ناامیدی موجبات نارضایتی مردم را فراهم کنند و در نهایت اعتراض های خیابانی شکل دهند.
وی اظهار داشت: هم اکنون استمرار، عزت، عظمت، پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی سازی توطئه های گوناگون دشمنان، به برکت وجود مقام معظم رهبری و تبعیت از فرامین معظم له است.
مشاور رئیس جمهوری بیان کرد: مدیران دستگاههای اجرایی در این برهه باید ایثار کنند که یکی از نمودهای عینی این موضوع، استقرار میز خدمت در اداره ها و بهره گیری از کارشناسان زبده برای پاسخگویی به مشکلات مردمی است.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: مدیران باید با رفتار صحیح خود به مشکلات مراجعه کنندگان و مردم پاسخگو باشند و از این موضوع هیچ هراسی نداشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت این است که یادواره های شهدا پررنگ تر برگزار شود و این حوزه جای تسویه حساب سیاسی نیست و عموم مردم در برگزاری هر چه باشکوه تر آن مشارکت داشته باشند.
ولی زاده افزود: اعتقاد به ایثار و شهادت به ترویج این مهم در جامعه منجر می شود و از طرفی خدمت به خانواده بزرگ جامعه ایثارگری یک افتخار محسوب شده و باید به این مهم باور داشت.
وی بیان کرد: رئیس جمهوری به جامعه ایثارگری و خانواده شهدا باور دارد و نمود عینی این موضوع در 12 مرداد 92 و 2 ماه پس از حکم تنفید ایشان توسط مقام معظم رهبری و اولین اقدام مهم ابلاغ قانون خدمات جامع ایثارگران بود.
مشاور امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: قانون جامع خدمات جامع ایثارگران در سال 90 تصویب و سپس در سال 91 ابلاغ شد که پس از آن اجرایی نشد که در دولت تدبیر و امید این کار مهم به سرانجام رسید.
این مسئول اضافه کرد: دومین اقدام مهم دولت در ارتباط با جامعه ایثارگران ابلاغ سند راهبردی بود و این سند در سال 94، توسط معاون اول رئیس جمهوری به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ که درآینده ای نزدیک در هیات وزیران تصویب خواهد شد.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سال 90 سیاست های کلی ایثارگران را در 12 بند ابلاغ کردند که یکی از این موارد موضوع شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود.
این مسئول ادامه داد: این سیاست های ابلاغی در هیات وزیران دولت تدبیر و امید در قالب آئین نامه اجرایی تصویب و ابلاغ شد که شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را شامل می شود.

** معوقات خانواده های شهدا تا پایان سال پرداخت می شود
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم پرداخت معوقات خانواده های شهدا بود که دولت در فروردین سال گذشته 40 هزار میلیارد ریال را پرداخت کرد که امیدواریم باقیمانده نیز تا پایان امسال انجام شود.
ولی زاده افزود: مناسبت های مختلفی در طول سال برگزار می شود که 22 اسفند روز شهید از جمله ان بشمار می رود، طبق نظر سنجی انجام گرفته در سال 92، فقط سه درصد به این روز آگاهی داشتند که با فعالیت های انجام گرفته دولت این رقم در سال 96، به 48 درصد رسید.
وی اظهار داشت: بر این اساس باید در شرایط کنونی موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جدی تر نگریسته شود که شهدای مدافع حرم نیز به برکت ترویج ایثار الگو گیری از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
این مسئول ادامه داد: برای زنده نگه داشتن این فرهنگ باید مدیران نظام که خود را خادم ملت و شهدا می دانند در این موضوع پیشقدم باشند.
وی بیان کرد: در این حوزه باید تلاش مادی و معنوی انجام گیرد و مدیران دستگاههای اجرایی ،نهادها به خانواده های معظم شهدا توجه ویژه ای داشته باشند.
مشاورو امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری ادامه داد : یکی از علت های بیکاری فرزندان ایثارگر این بود که 2 ماه مانده به پایان دولت دهم 500 هزار استخدام در کشور انجام شد اما باید 30 درصد ایثارگران اعمال می شد که در صورت تحقق این سهمیه چیزی با عنوان بیکاری برای فرزندان شهدا و ایثار گر وجود نداشت.
ولی زاده افزود: انتظار دولت از مدیران دستگاههای اجرایی این است که در جذب نیروی های شرکتی و غیره 30 درصد سهمه ایثارگران را اعمال کنند.
وی خاطر نشان کرد: 99 درصد وصیت نامه شهدا به دفاع و حمایت از رهبری و نظام تاکید دارد که باید این مهم مورد توجه عموم قرار گیرد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.