به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز ولی زاده روز سه شنبه در مراسم افتتاح گردهمایی روسای اداره های شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کشور افزود: نقش آموزش و پرورش در قبال خانواده شهدا متفاوت است و باید بیش از گذشته ایفای نقش کنند.
وی یادآوری کرد: خدمت به خانواده شهدا با دیگر خدمات متفاوت است چرا که شهدا متفاوت از دیگران هستند و آموزش و پرورش تلاش می کند تا فرزندان این کشور را در پرورش و تعلیم به کمال برساند و خلیفه خدا بر روی زمین شوند.
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه خداوند متعال جانشین شهداست، اظهارکرد: با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نام شهدا همچنان زنده است که این مهم نشات گرفته از روحیه جهادی و ایثار معلمان است.
حجت الاسلام ولی زاده گفت: باید با فرهنگ سازی در کشور نام ایران و یاد شهدا همراه زنده بماند و تلاش شود این قهرمانان واقعی در تاریخ این کشور ماندگار باشند.
وی فعالان در عرصه تعلیم و تربیت در اداره های شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش را خادمان خانواده شهدا دانست و افزود: فرزندان شهدا به دستان این قشر تعلیم می شوند.

** شجره طیبه شهدا به تاریخ و قصه تبدیل نشود
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: نباید شجره طیبه شهدا و به تاریخ، قصه، شعر و ضرب المثل تبدیل شود چرا که اصل درخت شهادت و ایثار ایران پایداری و جاودانگی است.
محمدرضا رزاقی، از جریان سبک منسجم در مدارس شاهد آموزش و پرورش خبرداد و افزود: این سبک گسترش مفهوم و ایجاد پایداری، انعطاف و روزآمدی نسبت به مفهومی است.
وی ادامه داد: دفاع مقدس صحنه هایی را خلق کرد که بعد از این دوره همان صحنه ها را نیز داشتیم ولی این به صورت مبارزه نظامی نبود.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شهدا را نخستین بستر تحقق جریان منسجم می دانیم، اظهارکرد: اگر بتوانیم ثبات و استواری را در این مجموعه برقرار کنیم به طور عملی قادر خواهیم بود فرهنگ مقاومت، ایثار، ایستادگی و انتخاب شهادت را به عنوان هدفی متعالی و راهبردی مهم ترویج دهیم.
رزاقی اظهارکرد: مبنای این کار مدرسه و محور فعالیت مدیران آن است که طی سال گذشته کارگاه آماده سازی برای 400 مدیر دوره متوسطه بیش از 24 استان برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در پایان این جلسه شماری از خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس، فرهنگی و شهید شهریاری و مدافع حرم تجلیل شدند.
گردهمایی روسای ادارات شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش کشور از امروز/26 تیر/ به مدت سه روز در استان زنجان ادامه دارد.
7325/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.