علی وقفچی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: ما معتقدیم که در سطح کشور ظرفیت بی نظیری در صنایع دستی و فرش وجود دارد و باید مورد توجه تمام مسئولان قرار گیرد.
وی یادآورشد: این 2 بخش از کمترین اعتبار اولیه، مواد اولیه داخلی، هزینه پایین تولید، اشتغال بالا، بهره گیری از توان نیروی داخلی و ظرفیت گسترده صادرات برخوردار است.
وقفچی اظهار کرد: این 2 بخش در اولویت کاری 1.5 میلیارد دلار اختصاص یافته برای توسعه اشتغال روستایی قرار گرفته است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان مرتبط در تلاش برای رفع خلاء های قانونی از جمله در حوزه صادرات و حذف ارزش افزوده هستند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه رفع موانع صادراتی، تمام قوانین مورد نیاز تصویب شده است و امروز سازمان صنعت، معدن و تجارت در زمینه فرش و سازمان میراث فرهنگی در حوزه صنایع دستی می توانند از فرصت های قانونی ایجاد شده استفاده کنند.
وقفچی ادامه داد: امروز مشکل اصلی، بیمه فعالان این 2 حوزه است که برای رفع آن مسئولان در تلاش هستند.
رئیس فراکسیون فرش مجلس شورای اسلامی گفت: برای حضور فرش و صنایع دستی زنجان و ایران در نمایشگاه دموتکس آلمان تلاش می شود هماهنگی های لازم با همکاری وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی و اتحادیه های مربوطه انجام شود.
وی در ادامه به پیگیری برای فعال سازی ورزش حرفه ای این استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و خواستار گسترش ورزش عمومی در کنار ایجاد تیم های حرفه ای لیگ برتری شد.
وقفچی به موضوع جابجایی استاندار زنجان اشاره کرد و از نبود توافق نهایی میان نمایندگان بابت این موضوع خبر داد و افزود: در هر زمانی که احساس شود، مسئولی آنگونه که باید به وظایف خود عمل نمی کند، امکان جابجایی آنان وجود دارد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.