به گزارش ایرنا، فریدون اکبری شلدره روز شنبه در همایش علوم و فنون ادبی در سالن همایش های باهنر شهر ابهر، با اشاره به هماهنگ نبودن طراحان سوالات کنکور با مولفان کتابهای درسی، افزود: علت اصلی ناهماهنگی این است که سازمان سنجش، سازمانی مستقل است در حالی که مولفان کتاب های درسی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش هستند.
عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار کرد: یکی دیگر از دلایل ناهماهنگی سوالات کنکور با کتابهای درسی آشنا نبودن طراحان سوالات با اهداف آموزشی و پرورشی مولفان کتابهای درسی است.
رییس گروه زبان فارسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی خاطرنشان کرد: همواره مولفان کتابهای درسی سعی در ایجاد ارتباط و تعامل با طراحان سوالهای کنکور داشته اند ولی به بهانه هایی مانند قرنطینه بودن طراحان سوالات، سازمان سنجش اجازه برقراری این ارتباط و تعامل را نمی دهد که نتیجه آن ادامه مشکلاتی است که گریبانگیر دانش آموزان در آزمون کنکور می شود.
وی در این همایش با تاکید بر اینکه معلمان باید برنامه مطالعه همیشگی داشته باشند، یادآور شد: متاسفانه بسیاری از افراد در کشور برنامه مطالعه نظام مند ندارند.
اکبری شلدره در زمینه کتاب های ادبیات گذشته، تصریح کرد: در گذشته به خوانش و نگارش کمتر توجه شده بود که امروزه با طراحی 3 کتاب فارسی، علوم و فنون ادبی و نگارش سعی در آشنا کردن کامل دانش آموزان با همه جنبه های ادبیات داریم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دیپلم و حتی دانشگاهی در نگارش به ویژه در نگارش نامه های اداری ضعیف هستند، بیان کرد: رویکرد کتابهای درسی جدید یک رویکرد مهارتی- آموزشی است و هدف ما این است که نوشتن را همچون خوب شنیدن، خوب سخن گفتن و خوب دیدن به دانش آموزان یاد بدهیم تا دانش آموزان بتوانند چگونه نوشتن را بیاموزند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.