ابوالفضل جلیلوند روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دبیری این ستاد که ریاست آن را استاندار زنجان برعهده دارد از سال گذشته به دانشگاه زنجان واگذار شده است.
دبیر کمیته اجرایی ستاد استانی هفته پژوهش و فناوری زنجان با تبیین مهمترین اهداف برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری، گفت: ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقای شان و جایگاه فعالان در حوزه پژوهش و فناوری، همچنین بسترسازی و برنامه ریزی برای آینده علمی - پژوهشی استان از جمله مهمترین این هدف ها به شمار می آید.
برای این منظور در کنار کمیته اجرایی، کمیته های علمی، همچنین تبلیغات و اطلاع رسانی در برگزاری این هفته نقش آفرین خواهند بود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و چهار جشنواره با محوریت دانش آموزی، دانشجویی، تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری و ایده های برگزیده، برگزار خواهد شد.
جلیلوند در ارتباط با عملکرد پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان تصریح کرد: بالغ بر 60 عنوان کتاب زیر نظر معاونت پژوهش دانشگاه زنجان و توسط اعضای هیات علمی این دانشگاه در 2 سال گذشته نگارش و چاپ شده است.
وی افزود: در همین مدت بیش از 124 مقاله علمی در کنفرانسهای خارجی و نزدیک به یک هزار و 700 مقاله در کنفرانس های معتبر داخلی توسط اساتید و دانشجویان این دانشگاه ارائه شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان با بیان اینکه 710 مقاله علمی این دانشگاه طی 2 سال گذشته در مجلات علمی پژوهشی معتبر و آی.اس.سی داخلی چاپ شده است، تصریح کرد: در همین مدت 633 مقاله آی.اس.آی توسط اعضای هیات علمی منتشر است.
جلیلوند با اشاره به رشد کمی و کیفی فعالیتهای دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری، خاطرنشان کرد: 27 مقاله منتشر شده دانشگاه زنجان در مجلات آی.اس.آی در سال گذشته در بین 10 درصد اول گروه موضوعی جی.سی.آر قرار داشت که نسبت به سال قبل رشد صد درصدی داشت.
وی افزود: همچنین در سال 95 مفاله آی.اس.آی اعضای هیأت علمی در مجلات موجود در فهرست سرآمدان علمی، منتشر شده که نسبت به سال قبل رشد 2 برابری دارد.
پس از تصویب و اجرایی شدن آیین نامه پسادکتری دانشگاه زنجان در سال گذشته، تا کنون هفت محقق پسادکتری فعالیت های پژوهشی بعد از دوره دکتری خود را در دانشگاه زنجان پی گرفته اند.
جلیلوند افزود: مبلغ قرارداد طرحهای پژوهشی انعقاد یافته با بخشهای دولتی و غیردولتی نیز طی 2 سال اخیر، رشد قابل توجهی داشته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه زنجان اظهار کرد: بیش از 17 میلیارد ریال عقد قرارداد طرح های پژوهشی در سال جاری قطعی شده و انتظار می رود تا پایان سال این مبلغ افزایش چشمگیری داشته باشد، طوری که شاهد رشد بیش از 2 برابری نسبت به سال گذشته باشیم.
به گزارش ایرنا، برنامه های هفته پژوهش از چهار آذر آغاز خواهد شد.
تعداد کد رشته های دانشگاه زنجان 182 رشته است، که از این تعداد 12 کد رشته امسال اضافه شده است.
دانشگاه زنجان 402 عضو هیات علمی تمام وقت دارد و در ترم اول سال تحصیلی 97 - 96، 300 استاد مدعو برای تدریس و پوشش تحصیلی دانشجویان این دانشگاه حضور دارند.
در مجموع دانشگاه زنجان نزدیک به 11هزار و 700 دانشجو در مقاطع مختلف دارد، که بیش از 3هزار و 340 دانشجو در سال تحصیلی جدید پذیرفته شده اند.
بر اساس آمار اعلامی، نزدیک 29 هزار نفر از بدو تاسیس دانشگاه زنجان تاکنون که بیش از 40 سال از آن زمان می گذرد، از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.