به گزارش ایرنا، علی کاظمی در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ابهر در فرمانداری این شهرستان، با اشاره به دستور هوشمندانه امام راحل برای تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران، افزود: این بنیاد در استان زنجان توفیق خدمت به 50 هزار نفر از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران را دارد.
وی با اشاره به اینکه 10 هزار خانواده شهید، 7 هزار جانباز و 586 آزاده سرافراز تحت پوشش بنیاد شهید در استان هستند، اظهار کرد: بیش از یکهزار و 200 پرونده در شهرستان ابهر داریم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان یادآور شد: در نتیجه جان فشانی و رشادت های جوانان این استان، لقب هایی مانند دیار غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی بر آن نهاده شده است.
وی با اشاره به مجاهد پروری به عنوان یکی از اهداف مهم بنیاد شهید، ابراز کرد: مجاهد پروری و حفظ و ترویج ارزش های دفاع مقدس و فرهنگ غنی ایثار و شهادت و همچنین توسعه و عمق بخشیدن به این امر مهم از تاکیدها و سیاست های بنیاد شهید است.
کاظمی افزود: از سال 92، قانون جامع خدمات ایثارگری که در دولت تدبیر و امید دائمی شد، آیین نامه ها به شهرستان ها ارسال شده و خوشبختانه 80 درصد از مفاد این قانون در کشور اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: با این قانون از عمده نگرانی و دغدغه ای که فراموش شدن فرهنگ ایثار و شهادت بود، خوشبختانه عبور کردیم و امید است این فرهنگ روز به روز در جامعه تقویت شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان تصریح کرد: از سال 91 تاکنون مطالبات گذشته جانبازان و ایثارگران پرداخت و مطالبات فعلی بروز شده است.
فرماندار شهرستان ابهر نیز در این مراسم با تسلیت جان باختن شماری از هموطنان بر اثر زلزله در غرب کشور، بیان کرد: سازمان های تخصصی نباید جناحی باشد و شان شهید و مقام شهادت بسیار بالاتر از آن است که به گروهی خاص نسبت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت در حوزه درمان اقدامات بسیاری انجام داده و در قالب طرحی جامع کمک بسیاری به حوزه سلامت و درمان جانبازان و ایثارگران داشته است.
حیدری با تقدیر از خانواده های شهدا و ایثارگران ابهر، تاکید کرد: بسیاری از خانواده های شهدا و جانبازان این شهرستان در امور خیریه فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم سید رضی الدین موسوی به عنوان ریاست این اداره در شهرستان ابهر معرفی شد.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.