احد یاغموری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، میانگین بارش بلند مدت مهر این استان نیز 17.4 میلی متر بود و با مقایسه انجام گرفته با مهر سال جاری کاهش 13 میلی متری بارندگی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در مقایسه بلند مدت می توان گفت که یک چهارم بارش مورد انتظار در ماه مهر این استان در سال جاری به وقوع پیوسته و تحلیل وضعیت در این ماه از خشکسالی بسیار شدید حکایت دارد.
این مسئول خاطرنشان کرد: دیگر بررسی انجام گرفته نیز بیانگر آن است طی 45 سال گذشته نیز میانگین بلند مدت بارش مهر شهر زنجان نیز 18 میلی متر بوده و حتی در برحی سالها این میزان صفر و یا حتی بارشی رخ نداده است.
مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: این بررسی در بازه زمانی یاد شده نیز نشان می دهد، بیشترین بارندگی مهر شهر زنجان در سال 66، به میزان 68.4 میلی متر و کمترین آن در سال 78 صفر بوده و در سال گذشته نیز نزدیک به صفر ثبت شده است.
به گفته یاغموری ، این تحلیل ها نوسان پذیری بارشاین استان به ویژه در ماه مهر در سال های گذشته را بیش از گذشته ترسیم می کند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.