حجت الله قصابی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و کسب تجربه در محیط کار، فراهم کردن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان، ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای آنها از مهمترین هدف اجرای طرح کارورزی است.
به گفته وی، متقاضیان کارورزی و تعاونی ها و بنگاه های اقتصادی حایز شرایط بخش خصوصی به عنوان واحدهای پذیرنده دانش آموختگان می توانند با مراجعه به سامانه اختصاصی طرح کارورزی به آدرس http://karvarzi.mcls.gov.ir نسبت به ثبت درخواست و فعالیت اقدام کنند.
مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: واحدهای پذیرنده طرح کارورزی می توانند از مشوق های کمک هزینه آموزشی کارورزی و پوشش بیمه مسئولیت مدنی کارورزان بهره مند شوند.
قصابی یادآورشد: واحدهای پذیرنده در صورت جذب کارورزان با مدرک کارشناسی و بالاتر از مزایای 100 درصد بخشودگی حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت 2 سال بهره مند خواهند شد.
وی ادامه داد: استفاده نکردن از طرح کارورزی در دوره های قبل، عدم سپری شدن تاریخ اخذ مدرک دانشگاهی بیش از پنج سال (بدون احتساب دوره خدمت وظیفه)، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان مرد، حداکثر 25 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 28 برای مقطع کارشناسی و 33 سال برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز بدون احتساب دوران خدمت ضرورت، نداشتن اشتغال به کار و سابقه بیمه ای و در صورت وجود حداکثر سه ماه سابقه بیمه تامین اجتماعی از شرایط عمومی متقاضیان طرح کارورزی محسوب می شود.
مدیر سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در طرح بیان شده به کارورزان متناسب با مقطع تحصیلی دستمزد 270 تا 300 هزار تومان پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایرنا، طرح کارورزی در بخش کشاورزی، با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا می شود.
جهاد کشاورزی از ظرفیت سازمان های نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی برای اجرای طرح کارورزی استفاده می کند.
اجرای طرح کارورزی به کارورزان کمک می کند که پس از کسب تجربه و آشنایی با شیوه تولید، به طور مستقل فعالیت تولید را دنبال کنند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.