منصور حقی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 6 ماهه گذشته از سالجاری، 2 هزار و 200 تن ماهیان گرم آبی و یکهزار و 697 تن ماهیان سردآبی تولید و وارد بازارهای مصرف شد.
به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سالجاری 11 هزار و 576 تن از انواع آبزیان در این استان تولید خواهد شد.
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: ماهیان گرم آبی تولیدی این استان کپور معمولی، سرگنده، کپورنقره ای و گپور علفخوار، میگوی آب شیرین و شاه میگو و ماهیان سردآبی شامل قزل آلا و آزاد دریای خزر است.
حقی راد اظهارکرد: هم اکنون 766 مزرعه پرورش انواع آبزیان در استان زنجان فعال است.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر 2 هزار و 53 نفر به طور مستقیم در این استخرهای آبزی پروری استان زنجان به طور مستقیم مشغول به کار هستند.
به گزارش ایرنا، این استان در منطقه شمالغرب کشور در مقایسه با استان هایی که در این منطقه از منابع آبی چند برابری برخوردار هستند، رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی را به خود اختصاص داده است.
طی 6 ماهه گذشته از سالجاری پنج میلیون و 680 هزار قطعه انواع بچه ماهیان سردآبی و گرم آبی در استخرهای آبزی پروری این استان رها سازی شد.
شهرستان های زنجان، ماهنشان، ایجرود، خرمدره، خدابنده ،ابهر، سلطانیه و طارم تولید کننده ماهیان سردآبی و گرم آبی در استان زنجان هستند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.