بهنام اوجاقلو روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد گلخانه های صنعتی استان زنجان تاکنون به 104 واحد با سطح زیر کشت 30 هکتار رسیده است که تعدادی از این واحدها در داخل مجتمع های گلخانه ای و تعدادی دیگر در مناطق مختلف استان پراکنده اند.
به گفته وی، استان زنجان چهار مجتمع گلخانه ای دارد که سطح کل این آنها 130 هکتار است که با احداث و تکمیل واحدها، فضای زیر نایلون برای تولید محصولات گلخانه ای در این مجتمعه ها به 100 هکتار خواهد رسید.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در این مجتمع ها کشت محصولات خیار، گوجه فرنگی، فلفل، پایه رویشی، توت فرنگی، نشاء و محصولات زراعی تولید و روانه بازار می شود.
اوجاقلو با بیان اینکه بیش از 30 گلخانه در استان زنجان اقدام به کشت محصول توت فرنگی کرده اند، افزود: تولید این محصول به لحاط شرایط اقلیمی، ارتفاع زنجان و تابش نور آفتاب نسبت به سایر مناطق کشور از کیفیت مطلوبی برخوردار است.
وی تاکید کرد: به لحاظ کیفیت بالای توت فرنگی تولیدی استان زنجان غرفه داران استان تهران استقبال قابل توجهی در خرید این محصول دارند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: پیک برداشت توت فرنگی در این استان پنج نوبت و در دیگر استان ها سه نوبت است.
اوجاقلو اضافه کرد: بر اساس همین خلاء موجود در بازار محصول توت فرنگی را این استان به لحاظ کمی و کیفی تامین می کند.
به گزارش ایرنا، تولید سالانه محصولات گلخانه ای استان زنجان 2 هزار و 25 تن است که از این مقدار، 436 تن خیار، یکهزار و 206 تن توت فرنگی، 170 تن فلفل، 156 تن گوجه فرنگی، 56 تن سایر سبزیجات و یک تن نیز بادمجان تولید می شود.
کشت نهاده های تکثیری شامل نهال پایه رویشی، نشای سبزیجات و توت فرنگی نیز با 31 میلیون و 287 هزار و 200 اصله در این گلخانه ها تولید می شود.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.