به گزارش ایرنا، با گسترش شهرنشینی عوامل متعددی موجب افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه شده است و طلاق نیز یکی از این موارد محسوب می شود که در سال های اخیر روند روبه رشدی داشته است.
کارشناسان معتقدند انجام مشاوره ها و از همه مهم تر شناخت پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند تا در مسائل و مشکلات پیش آمده برخورد بهتری داشته باشند.
سلمان حسینی روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: طی 6 ماهه اول امسال معاونت امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان 11هزار و 504 خدمت روانشناسی و 11هزار و 982 خدمت مددکاری را به بیش از 2 هزار زوج در آستانه طلاق ارائه کرده است.
وی ابراز کرد: مرکز مداخله در خانواده به ‌منظور کاهش طلاق و افزایش آگاهی زوجین در رابطه با نحوه برخورد صحیح با فرزندان، کاهش عوارض، پیامد و آسیب‌های ناشی از طلاق کمک می‌کند.
حسینی، غربالگری در اجرای مصاحبه ریسک فاکتورهای طلاق، اجرای جلسات مشاوره فردی و خانوادگی را از اهداف مهم خدمات روانشناسی در این حوزه ذکر کرد.
به گفته این مسئول، کاهش طلاق، شناسایی و کمک به رفع مسایل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم‌ترین وظایف مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان ادامه داد: بعد از پذیرش افراد، ارزیابی‌های تخصصی، اجتماعی، روان‌شناختی و حقوقی را کارشناسان بهزیستی انجام می‌دهند و در این راستا مددکار اجتماعی مرکز نیز موظف است که پیگیری‌های لازم را به ‌صورت مراجعه حضوری، تماس تلفنی و مکاتبه با زوجین انجام دهد.
حسینی تاکید کرد: افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی می‌توانند از طریق مراجعه به مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی، خط 123 و خدمات سیار به مرکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از 4 هزار نفر زنجانی به مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق به بهزیستی استان زنجان مراجعه کرد.
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.