دکتر حسن طغرانگار روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) مرکز زنجان، بابیان اینکه سیاست های کلی این دانشگاه در کشور ، چابک سازی مجموعه، مهارت محوری و کارآفرینی است، افزود: هم اکنون 15 درصد از دانشجویان کشور مهارتی هستند که در برنامه ششم توسعه باید این رقم به 30 درصد برسد.
وی ادامه داد: برهمین اساس برای کیفی سازی سطح علمی دانشگاه و نزدیک شدن به سیاست های دولت برای این دانشگاه، اساتید کل مراکز به طور جدی غربال و این غربالگری با محوریت میزان توانمندی علمی، فردی، صلاحیت اجتماعی، رزومه خوب، پویایی و جوان گرایی انجام می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون 6هزار دانشجو در 2 مقطع کارشناسی و کاردانی در مراکز علمی کاربردی زنجان مشغول تحصیل هستند که 19 مرکز فعال در سطح استان مسئولیت تربیت این تعداد دانشجو را در 199 رشته تحصیلی بر عهده دارند.
این مسئول تاکید کرد: در مهرماه امسال 2 هزار و 97 دانشجوی جدید در مراکز استان پذیرفته شده اند، که تا کنون 65 درصد از این تعداد ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت اشتغالزایی جوانان یک ضرورت و وظیفه همگانی است، گفت: در این زمینه طرحی به اداره کل ورزش و جوانان با عنوان پویش کار دانشجویی ارائه خواهیم کرد، که توانایی حل مشکل برخی از مشکلات مالی دانشجویان را خواهد داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان افزود: نباید به خاطر مسائل مالی و نبود امکانات عزت نفس دانشجو در قبال کمکی که به وی می شود بشکند.
طغرانگار اظهار کرد: از همین رو حل دغدغه اشتغال جوانان در حد وسع توسط هرکسی از جمله خود مردم و اصناف، به پویایی جوان در زندگی اش کمک خواهد کرد.
وی افزود: ایجاد کارهای پاره وقت برای دانشجویان ضروری است و باید توجه ویژه ای به این بخش داشت.
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی زنجان اضافه کرد: خلاقیت داشتن و استفاده از ظرفیت رشته های مهارت محور در استان در حین تحصیل دانشجو، نوعی تبلیغ موثر برای سوق دادن مردم به سمت رشته های مهارتی است.
به گزارش ایرنا، 30 درصد از جمعیت دانشجویی مراکز علمی کاربردی بانوان هستند.
3216/8068
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.