داود مرادخانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارک علم و فناوری استان با توجه به دریافت موافقت نامه در سالجاری امکان تخصیص ردیف بودجه مستقل را نداشت ولی با حمایت استاندار زنجان این مجموعه کار خود را در ابتدا با استقرار سه شرکت آغاز کرد.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان با برنامه ریزی استقرار 15 شرکت در سال نخست راه اندازی، شروع به فعالیت کرده است، ادامه داد: این پارک محدودیتی برای هیچ یک از شرکت ها و شهرستان ها ندارد و واحدهایی که به تشخیص شورای فناوری، دارای صلاحیت استقرار در پارک باشند در این پارک مستقر خواهند شد.
مرداخانی با اشاره به زمین تهیه شده برای احداث ساختمان پارک علم و فناوری استان، اظهار امیدواری کرد؛ با اخذ مجوز های مورد نیاز از مراجع ذیربط و حمایت های مسئولان و خیرین در خصوص احداث این پارک، فرایند برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار هر چه زودتر انجام شود.
به گفته مدیر پارک علم و فناوری استان، زنجان آخرین استانی است که پارک علم و فناوری در آن به صورت مستقل شروع به فعالیت کرده است.
مرادخانی خاطرنشان کرد: استقلال پارک علم و فناوری از دانشگاه ها موجب هم افزایی کلیه دانشگاه ها در یک محل می شود.
وی به مزیت های راه اندازی این پارک در زنجان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا اجماع واقعی بین فناوران، کارآفرینان، نخبگان، اساتید، صنعتگران و دانشجویان ایجاد شود تا بتوان از این فرصت به نفع استان استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، پیش از این فقط یک پارک علم و فناوری زیر نظر دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان در استان فعالیت می کرد.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.