به گزارش ایرنا، سید علی شفیعی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز زنجان افزود: شهروندان واجد شرایط باید تا پایان سال نسبت به پیش ثبت نام اقدام و کارت هوشمند ملی جدید دریافت کنند.
وی تاکید کرد: از ابتدای سال آینده افرادی که این نوع کارت را دریافت نکرده باشند در مسایل اجتماعی و روزمره با مشکل جدی مواجه می شوند.
شفیعی خاطرنشان کرد: شهروندان برای دریافت کارت هوشمند ملی به ایستگاههای ثبت نام کارت در استان مراجعه کنند و در صورت اتمام مهلت اعلام شده، ارائه خدمات دیگری که در این نوع کارت ها پیش بینی شده، مشکل ساز خواهد شد.
وی غیرقابل جعل بودن و فعال شدن با حضور فرد را از ویژگی های این نوع کارت برشمرد و اظهار کرد: این ویژگی ها از بروز سوء استفاده های احتمالی پیشگیری می کند.
به گفته این مسئول، هم اکنون 12 اداره پست و 16 دفتر پیشخوان در استان زنجان آماده ارائه خدمات لازم به متقاضیان است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: هزینه دریافت کارت هوشمند ملی برای متقاضیان 310 هزار ریال است که حداکثر ظرف 20 روز تحویل می شود.
وی افزود: شهروندان می توانند در مهلت یاد شده از طریق سایت پیش ثبت نام کارت هوشمند به نشانی www.ncr.ir مراجعه و نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند.
شفیعی افزود: پس از نوبت دهی به فرد متقاضی اعلام می شود در چه زمانی به کدام دفتر پیشخوان مراجعه کرده و موقع تکمیل ثبت نام نیز باید خود فرد نیز حضور داشته باشد، چون با فعال سازی و اسکن اثر انگشت امکانپذیر بوده و مردم نسبت به انجام این کار اهتمام جدی داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: بیشتر ارائه خدمات اجتماعی در سال آینده با کارت هوشمند ملی انجام می گیرد و این موضوع از جنبه های مختلف اهمیت زیادی دارد و افرادی که به سن 15 سال می رسند بر اساس ماده 38 قانون ثبت احوال نسبت و زیر 15 سال شناسنامه هایی که مخصوص کودکان و نوجوانان صادر خواهد شد.
براساس اعلام ثبت احوال استان زنجان تعداد واجدان شرایط دریافت کارت هوشمندملی این استان 804 هزار نفر است که تاکنون 44 درصد آنان کارت خود را دریافت کرده اند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.